Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg  (Læst 14562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bibit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Æg
« Dato: 20 Februar , 2011, 14:33 »
Jeg har fire Araucanere fra foråret 2009. De lagde lidt æg før jul, men ikke mange. Burde de ikke være igang med at lægge æg på nuværende tidspunkt, eller er de senere igang end andre høns?
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Æg
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2011, 15:30 »
Mine Araucanaer er allerede så småt igang med æglægning. Fra mine to høner har jeg indtil videre fået 5 æg, men mine Maraner er ikke begyndt endnu, så jeg tror det varierer meget fra høne til høne.  :)
« Senest Redigeret: 21 Februar , 2011, 18:50 Fra Andreas »
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2011, 07:11 »
Mine 4 araucana fra sommeren 2009 lagde pænt med æg ind til 26. december. Siden da har de holdt vinterferie. Mine maraner og blandingshøns lægger alle pænt med æg hver dag, og maranerne har slet ikke holdt pause siden de startede æglægningen i begyndelsen af september (de er fra april 2010).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bibit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Æg
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2011, 17:18 »
Tak for svar <E <E. Jeg væbner mig med tålmodighed ::). Tænker de nok kommer igang. Jeg har en flok stor guldrandede wyandotter, de er fra august, så dem går der nok også nogen tid for, inden de kommer igang. Jeg trænger bare frygteligt til mine egne æg <Y
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: Æg
« Svar #4 Dato: 22 Februar , 2011, 12:49 »
mine araucanaer giver mig troeligt 1 æg om dagen... hver dag
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

GKV

  • Gæst
Sv: Æg
« Svar #5 Dato: 22 Februar , 2011, 13:03 »
Mine Araucanaer, uanset om det er de engelske eller de haleløse, lægger æg året rundt. Lige nu har jeg dog 7 englændere der er skruk samt en haleløs. >:( >:( Den haleløse har fået lidt æg at ligge på. Englænderne er blevet smidt over i anden boks uden redekasser, så de kan lade være med alt det besvær. ;D

Ja, besvær, jeg synes godt nok det er bøvlet med disse skrukhøns, eller rettere sagt de andre, som absolut skal lægge æg i den samme rede. Prøvede at flytte skrukkerne til andre reder i nattens mulm og mørke, låg på, men allerede om morgenen da jeg havde taget låget af, var de tilbage igen.

Så har jeg to små dværgaraucanaer liggende skruk samtidig, i den samme rede, ved ikke om det vil fungere, det får jeg at se, jeg har opgivet at flytte på dem. Det er sørgeligt at se hanefar sidde mutters alene på sin pind om aftenen, han ser så forladt ud. ;D

VH Gunni.

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Æg
« Svar #6 Dato: 22 Februar , 2011, 19:10 »
Hvor kan man få be-halede araucanaer?
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline bibit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Æg
« Svar #7 Dato: 24 Februar , 2011, 21:35 »
Giver I jeres Araucanere noget bestemt at spise? Har I lys hos dem? Eller er der varme i hønsehuset, siden de så flittigt lægger æg?
Jeg ville elske at have et par stykker, der var skruk *o, vil gerne have kyllinger på normal vis <L, selvom det var sjovt at se dem blive klækket i rugemaskinen !a
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

GKV

  • Gæst
Sv: Æg
« Svar #8 Dato: 24 Februar , 2011, 21:53 »
Ja, nu har jeg 8 der er skruk ;D selvfølgelig hos mig som ikke er så vild med skrukhøns på denne tid af året. Ser gerne, at vejret er til, at hønemor kan gå frit ude med børnene , så skal jeg nok ruge ud på denne tid.

Jeg har lys i stalden om aftenen fordi de andre dyr skal nattes, så det giver sig selv, til gengæld har jeg ikke lys om morgenen, her står vi først op når det er lyst ;D

Jeg har engelske araucana og de har hale, top og skæg.







VH Gunni.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg
« Svar #9 Dato: 25 Februar , 2011, 06:49 »
Giver I jeres Araucanere noget bestemt at spise? Har I lys hos dem? Eller er der varme i hønsehuset, siden de så flittigt lægger æg?
Hos os er der lys fra kl. 5.45 til ca. 16 og hønsehuset er isoleret, frostfrit og med masser af halm. Alligevel synes araucana'erne ikke at de skal lægge æg på denne årstid - så altså - ingen æg til mig, selv om der er lys og "varme" ::).

(De får en blanding af hvede, byg, havre og hønsepiller, og så en hulens masse hønseguf hver dag, ved siden af).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Æg
« Svar #10 Dato: 25 Februar , 2011, 08:48 »
(De får en blanding af hvede, byg, havre og hønsepiller, og så en hulens masse hønseguf hver dag, ved siden af).

Er de mon for fede?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg
« Svar #11 Dato: 25 Februar , 2011, 09:27 »
Er de mon for fede?
Ja, det kunne man måske tro, men de er nu fine alle fire; lige som de skal være i højde og drøjde ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bibit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Æg
« Svar #12 Dato: 25 Februar , 2011, 17:41 »
Ja, nu har jeg 8 der er skruk ;D selvfølgelig hos mig som ikke er så vild med skrukhøns på denne tid af året. Ser gerne, at vejret er til, at hønemor kan gå frit ude med børnene , så skal jeg nok ruge ud på denne tid.

Jeg har lys i stalden om aftenen fordi de andre dyr skal nattes, så det giver sig selv, til gengæld har jeg ikke lys om morgenen, her står vi først op når det er lyst ;D

Jeg har engelske araucana og de har hale, top og skæg.

(Image removed from quote.)









(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

VH Gunni.


Hvor er de flotte dine Araucanere. Mine er blå, haleløse og med skæg.(jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind ::)
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline bibit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Æg
« Svar #13 Dato: 25 Februar , 2011, 17:45 »
Hos os er der lys fra kl. 5.45 til ca. 16 og hønsehuset er isoleret, frostfrit og med masser af halm. Alligevel synes araucana'erne ikke at de skal lægge æg på denne årstid - så altså - ingen æg til mig, selv om der er lys og "varme" ::).

(De får en blanding af hvede, byg, havre og hønsepiller, og så en hulens masse hønseguf hver dag, ved siden af).

Nå men så vil jeg da stadig bare vente. Hønseguf...Hvad er det?
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Æg
« Svar #14 Dato: 25 Februar , 2011, 18:33 »
Du finder opskriften på hønseguf i venstre side i gruppen "Artikler om foder"
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk