Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: trick til sammenføring efterlyses, og lidt moralsk opbakning  (Læst 9879 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nidhug

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: trick til sammenføring efterlyses, og lidt moralsk opbakning
« Svar #15 Dato: 07 Maj , 2016, 16:47 »
Fik et tip af en gammel hønseavler...
Sæt dem sammen når det er mørkt, op på pindene med de nye i nærheden af de gamle...
Har endnu ikke oplevet problemer med den fremgangsmåde, det er som om de tror de har gået sammen altid!?
- men det kan også være at det er fordi jeg har en stor hønsestald, og en stor have + fårefold de kan gå væk fra hinanden i. Aner det ikke...

Har du overvejet om dit stress, og retten på dyrene/indblanding, måske gør situationen endnu værre?
Skid hul i din nabo, bed hende passe sig selv!

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: trick til sammenføring efterlyses, og lidt moralsk opbakning
« Svar #16 Dato: 07 Maj , 2016, 20:21 »
Ok, jeg må åbenbart glæde mig over at de nye "bare" bliver plukket, og ikke hakket til blods  :)

Jeg har skam overvejet om min indblanding kun forlænger processen. Jeg vil så sige, så længe de ikke står og skrapper, så blander jeg mig ikke. Jeg nøjes med at kigge på hvordan de nye bliver jaget og plukket, og helst ikke må få noget at spise (bortset fra at jeg har sørget for flere fodersteder).

Men jeg glæder mig godt nok til der er fuld fred og harmoni i hønsegården  :) Lige nu har jeg svært ved at forstille mig, at det ikke for altid vil være "dem" og "os"  :-\
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Nidhug

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: trick til sammenføring efterlyses, og lidt moralsk opbakning
« Svar #17 Dato: 07 Maj , 2016, 20:59 »
Ok, jeg må åbenbart glæde mig over at de nye "bare" bliver plukket, og ikke hakket til blods  :)

Jeg har skam overvejet om min indblanding kun forlænger processen. Jeg vil så sige, så længe de ikke står og skrapper, så blander jeg mig ikke. Jeg nøjes med at kigge på hvordan de nye bliver jaget og plukket, og helst ikke må få noget at spise (bortset fra at jeg har sørget for flere fodersteder).

Men jeg glæder mig godt nok til der er fuld fred og harmoni i hønsegården  :) Lige nu har jeg svært ved at forstille mig, at det ikke for altid vil være "dem" og "os"  :-\

Sådan er det vel i alle sammenhænge, hvor en flok kvinder skal finde ud af det i en gruppe ;)

Prøv eventuelt med en masse majs (frosne/dåse) over nogle dage, fodr dem sammen ude i haven...
Majs gør underværker her i huset!

Held og lykke med det :)