Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kan i hjælpe mig  (Læst 1102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina Bundgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
kan i hjælpe mig
« Dato: 20 Oktober , 2014, 11:08 »
hej
da jeg har 3 spørgsmål og håber der er nogle der kan svare på dem..

1: hvor længe skal min skruk have lov at ligge på æggene inden vi tager dem væk hvis nu der ikke kommer kyllinger ud af dem på 23. dagen..???

2: hvorfor er der lidt blodigt aff fra en af mine høns...??

3: er det godt at bruge flis i hønsegården...?
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: kan i hjælpe mig
« Svar #1 Dato: 20 Oktober , 2014, 12:55 »
1. Jeg har fået kyllinger på 25. dagen, så du skal i hvert fald vente et par dage. Men ellers er det en god idé at lyse æggene, så kan du se om der er liv. Prøv at søge på "lyse æg" i søgefeltet, så kommer der en del tråde om emnet.

2. Det kan vel være alt fra en rift i tarmen til alvorlig sygdom, så det skal ses i en større sammenhæng. Hvis ikke der er yderligere symptomer, så ville jeg se tiden an og holde øje med afføringen det næste stykke tid.

3. Der er nogen herinde der bruger flis i hønsegården, men jeg tænker at det nok skal skiftes af og til, og hvis det er flis købt i sække, så bliver det en dyr løsning i længden. Men hvis du selv har en flis maskine, så er det jo en billig løsning.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.