Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mit par slåser?!  (Læst 1879 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Mit par slåser?!
« Dato: 20 Juni , 2014, 22:15 »
Vi har et par dværgvagtler (han og hun) til at gå i et stort bur indenfor. Men nogle gange lægger jeg mærke til, at de kan være lidt stride mod hinanden, altså, sådan noget som at - rande efter hinanden, jagte hinanden og tage fat i fjerene, lave underlige lyde - og jeg ved ikke det store om vagtler, så har ikke den fjerneste anelse om hvorfor de opføre sig sådan. ???
Har set dem parre sig og arbejde sammen med rugningen, så det er ikke fordi de afskyer hinanden. ::)
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Mit par slåser?!
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2014, 23:58 »
Når vagtler parrer sig, laver hanen lyde, og han tager fat i hønens nakkefjer. Det kan se temmelig heftigt ud. Han kan også slide så meget på hende, at hendes fjer bliver ødelagt af det. Måske kan det hjælpe at anskaffe endnu en høne, så det ikke er den samme han springer på hele tiden.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Mit par slåser?!
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2014, 16:35 »
Det er ikke det jeg mener, jeg mener at de jagter hinanden og hunnen laver sådan nogle truene lyde. :'(
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D