Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spørsmål om kløe i håret???  (Læst 2673 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Evafab

  • Bruger
  • Indlæg: 20
Spørsmål om kløe i håret???
« Dato: 19 Juli , 2019, 09:17 »
Kære alle.. jeg har før fået hjælp herinde så prøver igen 😄 her i den varme sommer klær det forfærdeligt meget i mit hår når jeg nærmer mig hønsehuset.. jeg bliver nærmest overfaldet af nogle små hvidlige kryb.. jeg får ikke mærker eller bid eller noget. Og mine høns ser ikke ud til at have noget utøj. Og det kribler ikke i rederne såvidt jeg kan se... er der nogen der ved hvad det kan være???

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Spørsmål om kløe i håret???
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2019, 13:43 »
Er nogle buske eller planter på vejen til hønsehuset, som evt kunne huse insekterne ??. Grøntkål - dyrket øko - har mange hvide lus fortiden - de er helt uden betydning for spisekvaliteten - men flyver rund straks man rører planterne.
visse lysegrønne lys er også i naturen lige nu - er det dem ??

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Spørsmål om kløe i håret???
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2019, 23:53 »
Lige netop det du beskriver der er blodmider. De er lyse og gennemsigtige, når de ikke er fyldt med blod.

Det er vigtigt at du får ryddet godt op i dit hønsehus og får gjort rent, renset pinde og alle sprækker, før du lægger ny strøelse ind. Brug gerne noget Stalosan F eller lignende i bunden af huset, før du kommer strøelse på.

Mange har været ramt af dem i år - de elsker varme og fugt, så de lever et luksusliv netop nu.
Nogle maraner, nogle araucana.