Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv skrukker bytter reder  (Læst 2135 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Øv skrukker bytter reder
« Dato: 01 Juni , 2016, 11:55 »
Jeg har tre dværg kochin som ligger skruk side om side i hver deres redekasse. Vi har ikke skruk kasser nok til tre på én gang, så jeg troede godt de kunne ligge i de valgte reder og så var planen at flytte dem når de har ruget færdigt. Det har alle tre ligget 1 uge på deres æg, som de fik samtidig. 
Nå men, i aftes lå de alle på hver deres rede som de skulle, og igår lyste jeg æggene og der var masser af liv   ;D MEN, Ca kl. 11.00 var jeg nede og kigge til dem, og Sørens også. Men to af skrukker havde flyttet rundt, således at den ene var gået på en helt 4. Rede, hvor de andre høns lægger deres æg, og en anden af skrukkerne var så gået på den andens skruk rede, med det resultat at den første rede lå tom  :-\ Æggene var kolde, men jeg skyndte mig at flytte rundt på hønerne og lagde dem rigtigt - men hvor længe kan æggene klare sig uden varme? Nu er det jo næsten 26 grader i dag, så det hjælper måske lidt. Jeg kan ikke forestille mig at hun er gået af reden før i morges. Så de har vel været uden varme i max 3-4 timer. Vi lukkede op dernede kl. 7.00 og skrukkerne plejer ikke at gå ud før et stykke tid efter de andre. Kan æggene holde til det?  ???
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Øv skrukker bytter reder
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2016, 12:39 »
Det kan de ret sikkert godt holde til, men der kan blive en forskel i hvornår kyllingerne klækker.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: Øv skrukker bytter reder
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2016, 21:01 »
Åh det håber jeg. Det er 2. Omgang af araucana æg, og første gang var de alle ubefrugtede. Denne gang var der liv i alle 6 æg. Så jeg håber de har klaret skærerne  /o
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster