Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "af-skrukning"  (Læst 2106 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sille

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
"af-skrukning"
« Dato: 23 Juli , 2013, 11:52 »
Jeg har med interesse læst om spand-metoden her på sitet, men er lidt i tvivl. Skal hønen virkelig sidde uden vand og mad i 2 dage?? Har selv en høne, der skal afskrukkes og fjerner hende troligt fra reden, så de andre kan komme til. Men hvis det alligevel ikke hjælper, er jeg da fristen af den anden metode.
Hilsen Sille

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "af-skrukning"
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2013, 14:08 »
Næ, hun skal tilbydes mad og vand morgen og aften, det står nu vist også der, hvor spandemetoden er beskrevet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Sille

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
Sv: "af-skrukning"
« Svar #2 Dato: 24 Juli , 2013, 11:32 »
Nu spørger jeg nok dumt. Skal hun ud af spanden/kassen for at blive fodret eller skal det sættes "ind" til hende??
Hilsen Sille

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: "af-skrukning"
« Svar #3 Dato: 24 Juli , 2013, 11:37 »
Nej, hun skal skam ud morgen og aften for besørge og tilbydes foder/vand, ellers ender det med hun sidder i lordt i knæene  ;D
Helt på samme måde som når man ruger kyllinger ud med skruk i lukket rugekasse.

Offline Andnick

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: "af-skrukning"
« Svar #4 Dato: 24 Juli , 2013, 18:35 »

Hej.

I gammel tid hængte man de rugegale høner op i flagstangen i en sæk, i ca. et døgns tid  hvilket ofte var nok til en afskrukning.

Men det virker godt nok som den rene dyre mishandling.

Hilsen fra Nick.

Offline Sille

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
Sv: "af-skrukning"
« Svar #5 Dato: 27 Juli , 2013, 17:30 »
Øh - det sidste indlæg har da vist ikke med skrukhøne at gøre - never mind - nu har min skruk været i en mørk kasse i 1 1/2 døgn. Det tegnede godt efter hun kom ud. - men nu ligger hun igen og skrukker. Hvor længe skal de ligge i kassen?
Hilsen Sille

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: "af-skrukning"
« Svar #6 Dato: 27 Juli , 2013, 21:46 »
Jeg har nu i omkring en måned prøvet at afskrukke en af mine brahmaer. Intet virker! Jeg gir op, og vipper hende bare hen til mad og vand et par gange om dagen, men jeg er ret træt af det  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Uthsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: "af-skrukning"
« Svar #7 Dato: 27 Juli , 2013, 22:17 »
Prøv at flytte hende til et andet bur, hvis du har det. Men ellers blot væk fra de alm. omgivelser i et par dage. Så vil jeg tro det hjælper...:)