Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Vi" har fået kyllinger - hjælp!  (Læst 1178 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 35
"Vi" har fået kyllinger - hjælp!
« Dato: 11 Juli , 2013, 20:47 »
Vi har for første gang fået kyllinger ud af en af vores silkehøns, og vi er på lidt bar bund med hvordan og hvorledes vi bærer os ad..

Jeg troede faktisk ikke at æggene var befrugtede da vi aldrig har set hanen på nogle af hønsene, men igår kom den første kylling og i dag er endnu fire kommet til.. Der ligger to æg tilbage som jeg ikke lige vil flytte før jeg er helt sikker på at de ikke bliver til noget (prøvede at ligge dem i lunkent vand efter råd fra min mormor i dag, hvor det ene sank og det andet flød ovenpå).

Hønen ligger i hønsehuset med de andre høns (vi har kun en anden silkehøne + en hane og en araucaner høne), skal vi adskille dem fra de andre? Vi har ikke noget kaninbur eller lignende jeg lige kan putte dem i, det mener jeg at have læst andre gøre?

Og hvad med foder, skal de bare alle have startfoder, altså også hønemor? Og hvor længe skal de - hvis de altså skal - gå adskilt fra de andre og alene med hønemor?

Håber at høre fra nogen :)

Mvh Nadja
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
Sv: "Vi" har fået kyllinger - hjælp!
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2013, 23:37 »
Jeg har haft kyllinger sammen med andre høns, hvor det er gået godt, jeg har også måttet flytte nogle med hønemor, fordi en anden skruk prøvede at stjæle kyllinger med slagsmål om de små pus til følge....
Jeg plejer at give lidt luksus i starten: undalatfoder. Problemet er, at alle synes, det er fantastisk og derfor kan blive lidt dyrt.... Men prøv at give det, hvis kyllingerne er inde og resten af flokken ude. Og så plejer jeg at tilgodese kyllerne med nogle af de bløde og saftige rester fra køkkenet. Og inden du får set dig om, så æder de alt:-)
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn