Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal jeg få nye eller er det naturligt?  (Læst 4812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Skal jeg få nye eller er det naturligt?
« Svar #15 Dato: 01 November , 2012, 08:33 »
Jeg forstår det nu ikke som om der bli'r holdt igen med andet end madaffaldet, men jeg kan da ta' fejl :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Skal jeg få nye eller er det naturligt?
« Svar #16 Dato: 01 November , 2012, 10:46 »
Jeg tror jeg har knækket koden hos mine damer.

De har kun æglægningspiller /svinepiller i deres fodertårn i stalden, dvs det eneste der kan spises når de står op kl 04 når lyset tændes.
Derefter går de ude hele dagen, og bliver først fodret med blandede korn ved 14-15 tiden, samt hvad køkkenet byder på.

Nu lægger de 4-5 æg om dagen, ikke mine orpington, men de svenske isbar og blandinger.
det er aldrig lykkedes mig at få Orperne til at lægge æg om vinteren, men de har fået fuld fjerdragt, og ser fantastiske ud  :)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lillemor skruk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Sv: Skal jeg få nye eller er det naturligt?
« Svar #17 Dato: 01 November , 2012, 12:58 »
Deres piller står fremme hele tiden, og de får ikke altid spist deres grønsager, så der er mad nok.
Men hvis jeg skal tilbyde dem noget mere aller bedre, hvad kunne dette så være.
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

karina dj

  • Gæst
Sv: Skal jeg få nye eller er det naturligt?
« Svar #18 Dato: 01 November , 2012, 14:05 »
Ja jeg tænkte nok de ikke manglede noget...du skal jo være sikker på de får NOK af det proteinrige foder, så det lyder som en god ide at kopiere det Ina gør. Proteiner (dvs fuldforder) at spise sig mæt i, og grøntsager/korn for resten til beskæftigelse og hygge  /o