Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ØV!!  (Læst 1460 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

  • Gæst
ØV!!
« Dato: 23 Maj , 2011, 19:03 »
Fandt lige en død,flad silkekylling under Elvira, vores skrukhøne... Den var næsten kommet helt ud af ægget, en dejlig lille blå silkekylling.... :'( Så at der var hul i et andet æg, så håber bare den klarer sig...

Er ihvertfald et lille hul i et af æggene i rugemaskinen, så håber bare de også klarer den....
Puha, næste gang køber jeg daggamle kyllinger.... :-\

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: ØV!!
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2011, 19:09 »
 *t
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

smilla25

  • Gæst
Sv: ØV!!
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2011, 07:08 »
Krisen fortsætter bare.... Her til morgen lå der en død silkekylling i rugemaskinen.... :'(
Er et hul i et silkeæg mere, så håber den klarer sig....De andre æg bevæger sig ikke engang, men håber de pludselig kommer igang... er dag 21 i dag...

Måske jeg skulle finde nogle daggamle silkekyllinger jeg kan give til hønen hvis nu hendes æg hellere ikke bliver til noget... ???

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: ØV!!
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2011, 10:10 »
Giv tid giv tid, dag 21 er jo begynderdagen, og det vil sige at de kan klække i dag og i morgen, og alt efter ægenes kvalitet og alder indtil dag 23 lad være med at forstyrre, og sørg for at fugten er som den skal være, og så kom igen om et par dage, de klare sig helt sikkert.

Er ægene kommer i om aftnen eller om morgenen, og har ud talt den dag med du lage ægene i, for så er du jo en dag forud, så rolig nu.
Den dag du lægger ægene til rugning i maskine eller under skruk, er dag 0
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

smilla25

  • Gæst
Sv: ØV!!
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2011, 11:32 »
Nej, har ikke talt den dag med jeg lagde æggene i... De kom i om formiddagen...
Efter jeg havde kørt min søn i børnehave var der kommet den sødeste lille silkekylling som lå og tumlet rundt inde i rugemaskinen ;D Den pipper og tumler lidt rundt derinde, så håber den kan få de andre til at hakke sig ud ;)
Fugtigheden er på 70% og er jeg er meget mere lettet nu efter at der er kommet en ud ;D