Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ....endnu et lille spørgsmål  (Læst 1350 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alfa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 232
....endnu et lille spørgsmål
« Dato: 28 Juli , 2010, 16:11 »
Jeg er kommet i tvivl om det mon kunne gå at lade mine kyllinger på hhv 10, 9 og 8 uger gå sammen med de voksne, fordi:
Der er en hane kylling (der både galer og er vældig "han-dig"  ;D ) og tre hønekyllinger.
De går sammen i et hus med gård og bliver lukket ud i haven på skift med de "voksne"

Hvert "hold" har det med at opholde sig i nærheden af det hus/gård hvor modparten er (hvis i forstår??).

Burde de der to haner ikke markere sig på en eller anden måde overfor hinanden, sådan med hegnet mellem sig??

Jeg har jo siddet og læst på div. sider og kom frem til at den lille hane kunne blive udsat for de frygteligste ting både fra Hanen og de gamle høner (!!).
Derfor har jeg ikke turde gøre et forsøg - meeen bliver alså i tvivl fordi de er så nysgerrige efter hinanden.

Det ville også være lettere at nøjes med at lukke op for hele flokken på en gang - for jeg syntes jo det synd for den part der er inde  ;)
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: ....endnu et lille spørgsmål
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2010, 16:35 »
Hvis hanekyllingen max. er 10 uger ville jeg ikke mene det ville give problemer før han bliver "Rigtig hane" Jeg ville gøre forsøget og så holde et vågent øje med slagets gang og gribe ind hvis nødvendigt.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ....endnu et lille spørgsmål
« Svar #2 Dato: 28 Juli , 2010, 17:12 »
Jeg vil heller ikke mene, der kommer seriøse problemer, men som Patricia skriver skal man altid holde øje.
Jo yngre hanekylling jo mindre risiko for ballade.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline alfa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 232
Sv: ....endnu et lille spørgsmål
« Svar #3 Dato: 21 August , 2010, 09:27 »
Jeg har valgt ikke at sætte de to haner i samme gård - de har fået hvert deres residens/gård.
Alle bliver lukket ud samtidigt i vores store have, og de to hold går fint hver for sig.
Forereløbig er der ikke nogen problemer, håber det fortsætter på den måde  :) for jeg vil nødig af med min "førsteklækkede"
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie