Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Debat om startfoder til kyllinger  (Læst 51854 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #60 Dato: 27 April , 2008, 08:03 »
Jeg ved ikke hvad andre gør, men jeg har dem inde i huset i ca 1 uge, og så kommer de over i stalden.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #61 Dato: 27 April , 2008, 08:17 »
Tusind tak for hjælpen allesammen, rart at man kan få lidt "førstehjælp" her en tidlig søndag morgen.
Nå men jeg gør det at når sandet har stået under lampen en ½ times tid kommer kyllingerne ned i sandet og ud under varmelampen i stalden. Jeg tør ikke have dem i huset, for med en stor hvalp der synes at alt skal leges med kan det nemt gå galt.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline MortenSD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #62 Dato: 11 Juni , 2010, 16:59 »
Nu genopliver jeg den her tråd :D...

Hvor kan man købe startfoder med Coccidiostat, nu hvor de ikke må sælge til hobby folk mere, jeg var ved møllerens ved ganges bro idag, de sælger det ikke mere, land og fritid har det heller ikke mere, så nogen der ved hvor ? :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #63 Dato: 27 Juli , 2011, 14:47 »
Ved godt dette er et gammelt indlæg, men jeg har klikket på de fleste links på de første sider og der er ingen der virker...
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #64 Dato: 24 November , 2011, 06:53 »
Hej Hanne!

Jeg er enig med dig i, at man kan gå over til voksefoder, når kyllingerne har en vis størrelse. Jeg vil bare ikke anbefale at gøre det. For det første har voksefoder en lavere næringsværdi end startfoder. For det andet betyder et foderskifte ofte, at kyllingerne i en kortere eller længere periode går i stå i deres vækst.

Jeg er pricipielt imod, at der blandes medicin i foder. Medicin er noget, jeg giver til syge dyr. Derfor tror jeg på, at den bedste fodring til kyllinger er startfoder uden medicin indtil kyllingerne er færdige med deres vækst med supplement af andre fodermidler som nævnt efter kyllinernes alder.

Venlig hilsen

Erik

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #65 Dato: 24 November , 2011, 10:55 »
Jeg deler samme syn på startfoder og voksefoder, idet jeg altid kun bruger startfoder og går direkte over til æglægningsfoder.
Startfoder der godtnok noget dyrere en voksefoderet, men man får et betydeligt mere næringsrigt foder for de ekstra penge.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #66 Dato: 24 November , 2011, 11:10 »
I år har jeg brugt fasan start, og været tilfreds med det, og jeg bruger heller ikke voksefoder, bla. fordi hønsene ikke gider æde det.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #67 Dato: 24 November , 2011, 12:12 »
Jeg deler samme syn på startfoder og voksefoder, idet jeg altid kun bruger startfoder og går direkte over til æglægningsfoder.
Startfoder der godtnok noget dyrere en voksefoderet, men man får et betydeligt mere næringsrigt foder for de ekstra penge.

Hvornår giver du så æglægningsfoder? Og hvor meget? 1/4 del og resten korn eller?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #68 Dato: 24 November , 2011, 12:36 »
Jeg går fra startfoder til æglægningsfoder samtidig for alle ungdyr. Gider ikke at have/lave 2 blandinger. Så det bliver fra de er ca. 3½-4 mdr. og op til ca. 5 eller 5½ md. De store hønniker starter fint nok med æglægning, selvom de ikke har nået et starte med æglægningsfoder /o
Både æglægningsfoder og startfoder (bortset fra de første 3-4 uger) er blandingen: hvede/byg/piller - 1/3-del af hver.
Små kyllinger får meget startfoder de første uger, men dog fra dag 1. en smule hvede iblandet. Hveden øges gradvis, ligesom der efterhånden også iblandes byg.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #69 Dato: 24 November , 2011, 12:54 »
Jeg syntes at mine kyllinger bliver tynde når de kommer på halv voksefoder og halv hvede plus en slat knækket majs og det sker altid når jeg stopper med startfoder, så måske man skal prøve din metode når man går igang igen med kyllinger :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #70 Dato: 24 November , 2011, 15:17 »
Jeg har faktisk i årevis fodret alle, voksne som kyllinger, med startfoder knækket majs og hel hvede året rundt, uden at have problemer ud af det.
kun de helt små kyllinger fik malet foderet i kaffekværnen  i starten
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Debat om startfoder til kyllinger
« Svar #71 Dato: 18 ſeptember , 2012, 14:04 »
Jeg har lige kværnet mig igennem hele denne tråd. Vel er den gammel, men for sådan en nysgerig nybegynder som mig, er det jo lige præcis hvad jeg søger af svar på alle mine spørgsmål om kylle-mad. Så er det jo helt lige meget hvor gammel tråden oprindeligt er.
Nu bliver printeren startet for denne tråd skal ud på papir og gemmes for evigt ;)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"