Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Dato: 23 Juni , 2010, 13:29 »
Jeg har to katte som får Frontline Combo Vet. som pipetter mod flåter, lus og lopper. Derudover får de en ormekur i ny og næ.

En pakke Frontline m. 6 pipetter + 2 ormetabletter i DK = kr. 470. Prisen er inkl. fragt.
En pakke Frontline m. 6 pipetter + 2 ormetabletter i UK = kr. 210. Prisen er inkl. fragt til DK!!
Besparelse =  260 kr. 8)

Fordelen ved at købe ormetabletter i UK er desuden, at de kan købes uden recept. I DK skal du forbi dyrlægen og betale et receptgebyr på 50 kr. hver gang.

Blot et lille fif herfra ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2010, 14:05 »
Drøngodt fif Tanja /o

Tror også jeg vil prøve det, vi har godt nok ikke katte men hunde, men besparelsen er garanteret den samme OG vi har 5 hunde  :P ::)

Kan du evt. fortælle hvad firma du har købt det gennem? ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2010, 14:13 »
Drøngodt fif Tanja /o
Tror også jeg vil prøve det, vi har godt nok ikke katte men hunde, men besparelsen er garanteret den samme OG vi har 5 hunde  :P ::)
Kan du evt. fortælle hvad firma du har købt det gennem? ;)
Jeg har ikke fået varene endnu, men "alt det andet" jeg har købt i England er altid kommet frem indenfor en uge, så mon ikke også dette firma er ok at handle med? Her er linket: http://www.bestpet.co.uk/

Hvis du søger på veterinary drugs co.uk på google, kommer der mange forskellige butikker frem.

I Tyskland er det endnu billigere, men de sælger ikke ormetabletter (tror jeg - jeg kan kun få ord på tysk, og siden er kun på tysk). http://www.apo-rot.de/

I øvrigt hedder Frontline Combo Vet. "Frontline Spot" i både Tyskland og England ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2010, 14:22 »
Jeg er ikke så godt inde i reglerne for handel af dit og dat og told og skat og alt det der.
 Men jeg ved, at grunden til at I spare så meget (bortset fra receptgebyret) er, at der er så læsterlig mange afgifter på loppemidlerne. Nogen der ved om man, principielt, kan blive bedt om at betale den forskel, hvis toldvæsnet,l det væmmelige dyr, skulle finde på at åbne pakken og kigge ind i den?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2010, 14:29 »
Man skal ikke betale told når der handles inden for EU. Værre er det hvis man køber noget i USA, så bliver man bonnet for told, og så kan det ikke længere svare sig at handle udenfor DK.

Jeg har købt tøj, kosmetik, DVD'er og naturmedicin i UK uden problemer :). Alt sammen med 50 - 100% besparelse ift. køb i DK.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline perle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2010, 15:55 »
Tak for dit fif Tanja. Jeg har en kat, som altid har været inde da vi har boet i lejlighed. Nu har vi købt hus som gør det muligt at få høns og lade katten komme ud :D. Jeg har tænkt mig at den skal have ormemiddel. Har du erfaring med at udekatte får lopper tit?

Mvh Julie

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #6 Dato: 23 Juni , 2010, 16:01 »
Tak for dit fif Tanja. Jeg har en kat, som altid har været inde da vi har boet i lejlighed. Nu har vi købt hus som gør det muligt at få høns og lade katten komme ud :D. Jeg har tænkt mig at den skal have ormemiddel. Har du erfaring med at udekatte får lopper tit?

Mvh Julie
Hej Julie

Jeg tror de nemt får lopper, ja. I vores område er der mange vildkatte, og de har i hvert fald lopper.

Det værste p.t. er nu skovflåter. De bider, og bider og bider de stakkels katte, og hver eneste dag piller jeg 3-6 flåter af dem. De er snart et stort sår i nakkeregionen >:(. Her hjælper Frontline også. Mest de første 14 dage efter de har fået pipetten, og da man kun må behandle dem en gang om måneden, er midlet knapt så effektivt den sidste del af perioden. Flåterne dør dog stadig, men de bider mere, og der går længere tid før de kradser af.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #7 Dato: 23 Juni , 2010, 19:19 »
Det var da alletiders tip, det skal jeg da prøve  /o

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #8 Dato: 23 Juni , 2010, 19:46 »
Man skal ikke betale told når der handles inden for EU. Værre er det hvis man køber noget i USA, så bliver man bonnet for told, og så kan det ikke længere svare sig at handle udenfor DK.

Jeg har købt tøj, kosmetik, DVD'er og naturmedicin i UK uden problemer :). Alt sammen med 50 - 100% besparelse ift. køb i DK.

Tak for tippet! :) Har du et link til hvor du køber naturmedicin? :) Jeg synes ikke det er alle, som vil sende ud af UK :)

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #9 Dato: 23 Juni , 2010, 19:49 »
Jeg har ikke fået varene endnu, men "alt det andet" jeg har købt i England er altid kommet frem indenfor en uge, så mon ikke også dette firma er ok at handle med? Her er linket: http://www.bestpet.co.uk/

Hvis du søger på veterinary drugs co.uk på google, kommer der mange forskellige butikker frem.

I Tyskland er det endnu billigere, men de sælger ikke ormetabletter (tror jeg - jeg kan kun få ord på tysk, og siden er kun på tysk). http://www.apo-rot.de/

I øvrigt hedder Frontline Combo Vet. "Frontline Spot" i både Tyskland og England ;).


Når jeg bruger Google oversæt, så får jeg siden fra Tyskland på dansk  ;)

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #10 Dato: 23 Juni , 2010, 19:52 »
Jeg har købt tøj, kosmetik, DVD'er og naturmedicin i UK uden problemer :). Alt sammen med 50 - 100% besparelse ift. køb i DK.

Jooo ! En 100% besparelse, er da godt nok noget der rykker  /o  8)
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2010, 19:57 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #11 Dato: 23 Juni , 2010, 19:55 »
Ja 100 % i besparelse, så er tingene vel gratis  ;) :o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline perle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #12 Dato: 23 Juni , 2010, 21:43 »
Hej Julie

Jeg tror de nemt får lopper, ja. I vores område er der mange vildkatte, og de har i hvert fald lopper.

Det værste p.t. er nu skovflåter. De bider, og bider og bider de stakkels katte, og hver eneste dag piller jeg 3-6 flåter af dem. De er snart et stort sår i nakkeregionen >:(. Her hjælper Frontline også. Mest de første 14 dage efter de har fået pipetten, og da man kun må behandle dem en gang om måneden, er midlet knapt så effektivt den sidste del af perioden. Flåterne dør dog stadig, men de bider mere, og der går længere tid før de kradser af.

Tak for svaret /o. Det er altid rart at høre andres erfaringer. Jeg må prøve det. Jeg skal alligevel have bestilt ormekur. Sidst jeg fik ormepiller hos dyrelægen måtte jeg af med 100 kr for 2 piller, så der er mange penge at spare.


Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #13 Dato: 23 Juni , 2010, 23:01 »
Ja 100 % i besparelse, så er tingene vel gratis  ;) :o
Ja, ja, ja, ja, ja... Til grin ka' man ski' altid blive! Jeg er ikke en ørn til tal - klarer mig meget bedre med bogstaver ;). Man sparer i hvert fald mange penge, 100% eller ej :P.

@Christina: http://www.naturesbest.co.uk/ - Jeg har købt glucosamin til min mand der har slidgigt i knæet. Han fik 3 store dåser med en højere styrke end dem man kan købe i DK, til under det halve af, hvad glucosamin koster i DK /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #14 Dato: 23 Juni , 2010, 23:56 »
Tak, det ser spændende ud! /o