Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #75 Dato: 07 Juli , 2012, 21:36 »
Jeg dyrker Jordnødder i mit drivhus i år. Måske du skulle prøve det samme.
Det skisme svært uden et drivhus ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #76 Dato: 07 Juli , 2012, 21:48 »
Tror egentlig godt at man kan dyrke dem i haven. Det går bare hurtigere i et drivhus.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #77 Dato: 07 Juli , 2012, 22:42 »
Hej Julie

Jeg tror de nemt får lopper, ja. I vores område er der mange vildkatte, og de har i hvert fald lopper.

Det værste p.t. er nu skovflåter. De bider, og bider og bider de stakkels katte, og hver eneste dag piller jeg 3-6 flåter af dem. De er snart et stort sår i nakkeregionen >:(. Her hjælper Frontline også. Mest de første 14 dage efter de har fået pipetten, og da man kun må behandle dem en gang om måneden, er midlet knapt så effektivt den sidste del af perioden. Flåterne dør dog stadig, men de bider mere, og der går længere tid før de kradser af.
Lang tråd, har kun læst side 1. Men vil bare sige på at min gamle maine coon blanding på 6 kg, virkede frontline også kun 2 uger, men så begyndte jeg at købe til hund op til 10 kg, så holdt det 4 uger. Men nu med den nye kat på samme størrelse er lopperne blevet resistente, så nu bruger jeg Prac-tic som er recept pligtigt, igen til hunde 2-4,5 kg, men katte skal kun have halv dosis(ved ik hvorfor)så jeg deler pipetten ved at trække 0,22 ml op i en sprøjte, giver det uden kanyle, trækker så det sidste op med kanyle, af med den og sætter prop på sprøjten så er det lukket tæt til næste måned. Jeg gav ca 250 incl gebyr og moms for en pakke med 3 pipetter(til 6 mdr).  Det er ihvert fald noget billigere end frontline combovet til 70 kt pipetten, og det virker!
Det er dog nogle loppemidler til hunde som katte kan dø af! Men bla. disse kan de tåle
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Silkemor

  • Bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #78 Dato: 02 August , 2012, 19:35 »
Jøsses man kan jo ligefrem købe metacam i håndkøb der.  ??? Men takker for tippet og for de mange sparet penge i fremtiden  /o
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #79 Dato: 02 August , 2012, 20:00 »
Jøsses man kan jo ligefrem købe metacam i håndkøb der.  ??? Men takker for tippet og for de mange sparet penge i fremtiden  /o
Men man kan ikke købe Frontline spray der - det er på recept. Det har jeg så købt på et tysk online apotek i stedet for. Det skal lige siges at sprayen fås i håndkøb i Danmark, så det er fuldt lovligt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #80 Dato: 02 August , 2012, 20:08 »
Min tidligere kat blev regelmæssigt (1 x mdr) behandlet med Frontline - indtil dyrlægen ved det årlige sundhedstjek opdagede, at katten var fuld af lopper på trods af, at han lige var blevet dryppet. Dyrlægen sagde, at det ikke var ukendt, at lopperne efterhånden var blevet immune over for Frontline. Siden gik jeg over til Advantage til kat.

Siden døde den gamle kat, og jeg fik to nye.
I starten fik de både tørfoder og loppemiddel som den gamle mis - og som så mange andre huskatte.
Nu bliver de råfodrede - og kun behandlet mod lopper og orm når jeg ser dem.
I år har jeg endnu ikke set lopper hverken på kattene eller i puder/dyner/hynder hvor de ynder at sove - endnu  :o
De har hver fået 1 ormekur i foråret, da der hang synlige spaghetti-stumper ud af måsen på dem, ellers ikke.

Jeg gad vide, om det er (endnu en) sidegevinst ved at råfodre kattene er, at de er mere modstandsdygtige/mindre interessante for lopper og orm???
Eller som kæresten lige formulerede det: Et besynderligt sammentræf  ???

----------

PS: Ikke for at ødelægge et godt tip men: Jeg er ikke helt sikker på, hvor lovligt det er at købe/opfordre til at købe medicin i udlandet...  :police:
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #81 Dato: 03 August , 2012, 17:23 »
Jeg ville aldrig bruge loppemidler/utøjs/ormemidler forebyggende.

Det er desværre et stort problem at utøj og orm bliver resistente, især ved forkert/lav dosering.

Og når ingenting virker, hvad skal man så gøre til sidst ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline breeddogs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
  • Mini zoo
    • Høns,hunde,kat og alt det andet
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #82 Dato: 03 August , 2012, 18:06 »
Tak for et godt tip /o
Hvilken ormekur er det du har købt?
Har været inde på deres hjemmeside og se ;)
Er ingen ørn til det eng. det kræver ikke noget at købe divs. ting ormepiller osv?  de har også flubenol til høns
Blå dværg Wyandotter
Dværg silke høns
3 brombasser
Norsk  skovkat
7 dværg gravhunde
1 stk. dværg vædder

Offline Silkemor

  • Bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #83 Dato: 03 August , 2012, 19:26 »
Til Tanja. Har ikke tjekket om man kunne købe metacam. Så bare det var på siden  ;)
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #84 Dato: 03 August , 2012, 19:39 »
Tak for et godt tip /o
Hvilken ormekur er det du har købt?
Har været inde på deres hjemmeside og se ;)
Er ingen ørn til det eng. det kræver ikke noget at købe divs. ting ormepiller osv?  de har også flubenol til høns
Jeg har købt drontal og milbemax. Det fås uden recept i UK. Jeg ved at det er ulovligt, men bruger man ormekur med omtanke, har jeg ingen kvaler med at købe hjem fra England og spare en hulens bunke penge.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #85 Dato: 03 August , 2012, 20:52 »
Tanja@ vil du ikke lige linke til ormekur til katte/killinger da jeg ikke kan finde det uden et det er receptpligtig.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #86 Dato: 03 August , 2012, 20:55 »
Tanja@ vil du ikke lige linke til ormekur til katte/killinger da jeg ikke kan finde det uden et det er receptpligtig.
@Bettina: Jeg ved ikke om man kan købe ormekur til killinger uden recept, men her er linket til ormekurene: http://www.bestpet.co.uk/category-list/~root_category_id=MA-CATS/~category_id=MA-CATS-WORMERS/~pcategory=MA-CATS
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #87 Dato: 03 August , 2012, 21:20 »
Det er kun medicin uden recept man må købe i EU. Håndkøbsmedicin er lovligt at indføre og der er ganske rigtigt meget at spare. Man kan ikke længere købe ormemidler hos bestpet (og sikkert flere også) til Danmark (og Irland) uden recept.

**Prescription needed for orders from Denmark**


Det ser ud til at englænderne også er ved at finde ud af at hvis man bare bruger løs af orme-midler, så holder de altså op med at virke.

Så for egen og andres skyld, så overhold reglerne om at der skal recept til ormemidler.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #88 Dato: 03 August , 2012, 21:44 »
Det er kun medicin uden recept man må købe i EU. Håndkøbsmedicin er lovligt at indføre og der er ganske rigtigt meget at spare. Man kan ikke længere købe ormemidler hos bestpet (og sikkert flere også) til Danmark (og Irland) uden recept.

**Prescription needed for orders from Denmark**


Det ser ud til at englænderne også er ved at finde ud af at hvis man bare bruger løs af orme-midler, så holder de altså op med at virke.

Så for egen og andres skyld, så overhold reglerne om at der skal recept til ormemidler.
Jeg er nu lidt stædig Finn. Jeg ved godt det er ulovligt - det er også ulovligt at sælge æg og den slags med mindre man har papirene i orden. Jeg synes selv jeg er en ansvarlig katteejer, og vil fortsat købe ormemidler udenlands, mest i trods for det skyhøje receptgebyr der er på tabletterne i DK. Jeg har fundet et andet sted hvor jeg kan købe tabletterne uden recept. Undskyld min stædighed ::) ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #89 Dato: 04 August , 2012, 00:20 »
Det er kun medicin uden recept man må købe i EU. Håndkøbsmedicin er lovligt at indføre og der er ganske rigtigt meget at spare. Man kan ikke længere købe ormemidler hos bestpet (og sikkert flere også) til Danmark (og Irland) uden recept.

**Prescription needed for orders from Denmark**


Det ser ud til at englænderne også er ved at finde ud af at hvis man bare bruger løs af orme-midler, så holder de altså op med at virke.

Så for egen og andres skyld, så overhold reglerne om at der skal recept til ormemidler.
Er ret sikker på at det ikke er englænderne selv, men at det er EU regler, og at det også gælder nye loppemidler
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises