Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til kyllinger blandt æglægger ?  (Læst 3418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fkalinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Dato: 07 April , 2013, 14:41 »
Jeg har en høne der er gået skruk og vi overvejer at købe lidt rugeæg til hende, for at børne kan få fornøjelsen af fra æg-kylling-høne/gryde. men inden jeg begynder på det helt store, tænker jeg lidt på.
skal de små kyllinger have en special foder, hvis ja. hvordan kan jeg få det til at fungerer med at hønen bliver i flokken, er det noget med en kasse på hovedet og foder under eller ?
Mine høns får nu, æggelægningsfoder/korn/alt grønt fra køkkenet.

På forhånd tak for hjælpen

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #1 Dato: 07 April , 2013, 16:05 »
Du sørger bare for at der er adgang til kyllingestart , så finder skrukken ud af resten  /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Fkalinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #2 Dato: 07 April , 2013, 18:48 »
Super. tak  /o

Og lige et enkelt spørgsmål mere, kan man godt flytte en skruk, hun ligger i den redekasse alle syntes æggene skal ligges i og den er en halv meter over jorden, tænker måske om man kunne flytte hende ned i en kasse (kanin transportbur) der kan lukkes af det første døgn. om aften med de tre æg hun har fået lov at beholde ind til vi har bestemt os, eller skal jeg bare lade hende ligge ?

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #3 Dato: 07 April , 2013, 20:11 »
Jeg har lige flyttet en skruk og det gik ikke så godt .. Hvis du flytter hende så gør det om aftenen og vendt med at lægge de rigtige æg under til du ser hun bliver der.

Offline Fkalinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #4 Dato: 08 April , 2013, 21:02 »
Skulle så ikke have flytte hende, nu er hun ikke skruk mere ØV, men det heldigvis ud til at en anden er ved at gå skruk.. og hvis hun gør for hun lov at blive liggende.. havde bestilt rugeæg.. hvor længe kan de lægge hvis jeg skal vente på ny skruk..

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #5 Dato: 08 April , 2013, 22:02 »
Det lyder underligt at Jeres høns 'afskrukker' så let. Andre må bruge alvorlige metoder til at afskrukke høns som de ikke ønsker skal skrukke.

Er I helt sikre på at de har været skrukke?
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #6 Dato: 08 April , 2013, 22:54 »
Altså kan de ikke starte sådan lidt halvskruk??? Min skruk der nåede tre kuld sidste år ligger pt kun på æg om natten  (tredje nat i træk), jeg kan rode og pille alt det jeg vil ved og under "stoneface", men om morgenen går den af æggene og er sammen med de andre dagen lang :-/:-/
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #7 Dato: 08 April , 2013, 23:03 »
Altså kan de ikke starte sådan lidt halvskruk???

Jo da, lige såvel som kvinder kan starte med at være halvgravide.  ;) ;) ;)

Kvinder kan til gengæld være skruk uden at være gravide.  ;D 
Mvh
Erik Andersen

Offline Fkalinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #8 Dato: 09 April , 2013, 06:24 »
vil mene at hun var skruk, hun lagde fast på reden og hakket mig pænt over fingrene når jeg satte hånden ned til hende. men prøve at flytte hende 2 gange, ved ikke om det kan være det og hun er en ung høne.

Offline Fkalinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Sv: Foder til kyllinger blandt æglægger ?
« Svar #9 Dato: 09 April , 2013, 06:39 »
men nu læder jeg nogle æg ligge og satser på der kommer en ny skruk hurtigt, har jo  bestilt ruge æg