Forum > Hønsehuset
Hjemmelavede redekasser af store plastkasser
palleti:
Vores hundetransportkasser fungerer glimrende... havde ellers planer om at kopiere dette plasticdunkesystem på billederne.
Det er muligt høns gerne vil have det lidt mørkt og indelukket hvor de skal lægge æg, men jeg har da set at de også gerne lægger i åbne reder og lyse kasser, hvis det er hvad der er for hånden:
majer711:
Ved godt det er et gammelt indlæg, men prøver alligevel. Vi skal have et par orpingtoner og huset er ikke så stort at vi kan have kassen unde i huset. Tror du den vil være tæt nok til at fungere som udvendig redekasse? Hvor stor skal kassen være til en orpington?
Mvh
Maj-Britt
--- Citat fra: TinesHøns efter 23 Januar , 2014, 00:04 ---Hvis det er den video jeg tror der er, så har jeg ud over kattetranspostkasserne, lavet den model til mine store orper. Jeg købte plastkasser i grå i Silvan og skar/savede med stiksav i enden, da den ikke var lang nok (syntes jeg). Den fungerer fint :)
--- Afslutning på citat ---
Gerda:
jo udvendig redekasse kan man sagtens have. Her var det en snedker som lavede det og der blev målt frem og tilbage osv. men sådan er snedkere. Jeg kan så bare sige det er blevet godt.
AstridSm:
Orpingtons er en stor kyllingerace og har brug for plads. Hver kylling skal have mindst 0,9-1,2 kvadratmeter plads indeni, for et par kyllinger skal størrelsen være omkring 2-2,4 kvadratmeter.
måske du skulle tage disse kasser og lave et fuglehus af dem
Hans-Kurt:
Der er tale om redekasser, ikke den plads dyrene skal leve på !!, så mindre kan gøre det ;D
Navigering
[0] Emneindeks
[*] Forrige side