Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan I hjælpe? Der kom et lille æg efter æggelederprolaps 🥚🐓  (Læst 1829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Carina Dagø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Hej kloge folk 🤗

Jeg har 3 alm brune høns på 1 år ca. Den ene høne har faktisk aldrig lagt æg og det er egentligt ok. Den er jo hyggelig alligevel 😊 Men i sidste uge havde hun pludselig en “klump” hængende ved kloaken og hun var fuld af frisk blod bagpå. Jeg fik læst herinde omkring æggelederprolaps og arbejdede ud fra det. Fik hende vasket godt med lunken vand og brun sæbe. Smurte bagefter med olivenolie og fik skubbet prolapsen ind igen, samt 1 dag i isolation (hvile). Hun har klaret sig fint og nu er det en uge siden og der er ingen problemer. Den klump jeg fjernede på hende lugtede forfærdelig og var en slags “gummikugle” der mindede om sammenrullet kogt kyllingekød 😳 I dag lå der så et lille bitte æg (mindre end et vagtelæg) og indeni var et lille æg i gelé med hvid blomme med 2 små proteinklumper. Nu er jeg spændt på om hun begynder at lægge æg og om hun får problemer med det. Er der nogen af jer som har prøvet noget lignende??

Mvh Carina
« Senest Redigeret: 16 April , 2020, 10:22 Fra Carina Dagø »