Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: eggstats.dk  (Læst 3752 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
eggstats.dk
« Dato: 17 December , 2021, 22:04 »
Jeg har idag fået besked på eggstats.dk at det ophører fra 31. marts 2022. Hvad gør jeg så. Jeg har altid brugt det til at holde styr på mine høns og æg. Nogen der har forslag til hvad jeg så kan gøre
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: eggstats.dk
« Svar #1 Dato: 18 December , 2021, 00:40 »
Hvad er det du bruger det til ?, eller mere korrekt, hvad kan systemet ??

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: eggstats.dk
« Svar #2 Dato: 18 December , 2021, 05:48 »
Jeg har idag fået besked på eggstats.dk at det ophører fra 31. marts 2022. Hvad gør jeg så. Jeg har altid brugt det til at holde styr på mine høns og æg. Nogen der har forslag til hvad jeg så kan gøre

Det er Anders Christensen, som har lavet eggstats.dk  Du kan prøve at kontakte ham. Det kan være han ved, om der findes en lignende side et sted på nettet.

https://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=8400

Den email han bruger på eggstat.dk er: anders@andersch.dk

Jeg brugte selv eggstats.dk de første år, efter Anders havde kreeret siden
« Senest Redigeret: 18 December , 2021, 06:38 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #3 Dato: 18 December , 2021, 06:40 »
du kan registrere dine høns med stammer og hvornår de er klækket osv. og så kan du holde styr på hvor mange æg de hver især lægger. Jeg har i det hele taget været meget glad for at bruge det.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #4 Dato: 18 December , 2021, 06:40 »
Tak Helle det vil jeg prøve
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: eggstats.dk
« Svar #5 Dato: 18 December , 2021, 10:26 »
kan et excl ark ikke bruges

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #6 Dato: 18 December , 2021, 13:10 »
måske. Jeg skal bare have en til at hjælpe mig igang med det
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #7 Dato: 20 December , 2021, 06:59 »
Jeg har fået svar tilbage på eggstats.dk men desværre kendte han ikke et alternativ. Så nævnte han at hvis der var tilpas mange som ville give et symbolsk beløb kunne han overveje at sætte det igang igen. Men selv troede han ikke på det.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #8 Dato: 20 December , 2021, 16:16 »
må jeg spørge dig Helle, hvordan registrerer du dine høns og æg i dag. Jeg kan se du skrev at du brugte eggstats i begyndelsen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: eggstats.dk
« Svar #9 Dato: 20 December , 2021, 18:03 »
må jeg spørge dig Helle, hvordan registrerer du dine høns og æg i dag. Jeg kan se du skrev at du brugte eggstats i begyndelsen.

Jeg brugte eggstats i godt 2 år, kan jeg se og registrerede hver eneste hønes æglægning hver eneste dag.

Efterhånden fik jeg flere høns og min flok er nu på mellem 10 og højs 17 medlemmer. Jeg holder ikke længere regnskab med, hvor mange æg hver enkelt høne lægger pr uge eller år. Derimod holder jeg øje med, om en høne, som plejer at lægge æg, stopper æglægningen af uforklarlige årsager, så jeg kan gribe hurtigt ind, hvis det eventuelt skulle skyldes sygdom.

Jeg har en blandet flok høner, som for en stor del lægger æg i forskellige skalfarver. På den måde kan jeg holde øje med, hvem der er i æglægning og hvem der ikke er.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: eggstats.dk
« Svar #10 Dato: 20 December , 2021, 18:06 »
Jeg har fået svar tilbage på eggstats.dk men desværre kendte han ikke et alternativ. Så nævnte han at hvis der var tilpas mange som ville give et symbolsk beløb kunne han overveje at sætte det igang igen. Men selv troede han ikke på det.

Har Anders nævnt noget om, hvor mange der skel give et symbolsk beløb for at bruge eggstats, før han vil sætte siden i gang igen.
Jeg har en kælehønsegruppe på facebook og det er ikke utænkeligt, at jeg kunne mobilisere nogle interesserede i den gruppe. Jeg ved i hvert fald, at en del skriver ned eller på anden måde holder regnskab med deres høners æglægning
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #11 Dato: 20 December , 2021, 21:36 »
nej han nævnte bare tilpas mange, men skrev også han ikke selv troede på det. Jeg er da lidt spændt på hvad det er du har i din kælehønsegruppe og hvad det er du kan mobilisere.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: eggstats.dk
« Svar #12 Dato: 21 December , 2021, 04:19 »
Helt tilbage i 2015 varslede Anders med, at eggstats snart ville blive designet færdig og herefter ville blive en side, som krævede abonnement, men så skete der ligesom ikke mere, så min tanke er, at Anders muligvis har mistet interessen og selv gerne vil lukke eggstats ned.
Har du spurgt ham om du måske kunne få lov til at overtage eggstats, som den fremstår i dag, Gerda?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: eggstats.dk
« Svar #13 Dato: 21 December , 2021, 06:12 »
nej det har jeg ikke, nok også fordi at så dygtig er jeg ikke omkring alt det der computer. Jeg ville ikke vide hvad jeg skal gribe og gøre i. Jeg er altid ude i byen og finde hjælp ligeså snart der er det mindste jeg ikke fatter.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: eggstats.dk
« Svar #14 Dato: 21 December , 2021, 08:11 »
Jeg var blevet lidt nysgerrig og ville prøve at se hvad det egentlig var. Men jeg kan ikke oprette mig som bruger eller få et kik ind på siden.
Så måske er den lukket for nye.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk