Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan afskrukker man en høne  (Læst 2258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Hvordan afskrukker man en høne
« Dato: 18 Maj , 2021, 11:00 »
Beretning fra det virkelige liv med høns.

Mange skriver: HVORDAN af-skrukker jeg min høne, jeg vil ikke have kyllinger, jeg har ingen hane og jeg ønsker ikke kyllinger, m.m...
Læs med her og lær hvordan.
OBS : IRONI KAN FOREKOMME.

1. Du har gennem nogle dage lagt mærke til at en eller flere høner har lagt sig flade som pandekager i en redekasse.
2. Du kontakter en helt fantastisk avler hvor du aller-nådigst beder om lov til at købe 10 rugeæg, som vil give kyllinger der lægger de farvede æg, som du brændende ønsker dig.
3. Du driller en FB ven med at han ingen skrukker har, med at du har 5 ;D ;D han er ellers rigtig  dygtig og er avler. Han har heldigvis humor, så det går nok.
4.  Du tømmer et helt særligt skønt hønsehus for dets ellers faste beboere.
5. Derefter rengør du det til punkt og prikke fra gulv til loft.
6. Derefter indretter du det med redekasser, mad og vand og jordbad så de både kan bade inde og ude.
7. Du venter til det bliver mørkt. (Se en film, bag en kage, støvsug og vaske gulv er godt tidsfordriv.)
8. Du ligger æggene i rederne lige inden du udfører punkt 10.
9. Du henter skrukkerne.
10. Du placere dem i hver deres rede og du er ved at dø af spænding.
11. Du forlader hønsehuset og kan nu gå i seng. ( du får ikke rigtig sovet, det hele er alt for spændende)
12. Næste morgen spæner du ud i hønsehuset, falder over en kat, men du opdager det knap nok.
13. Du åbner døren stille og roligt da du ikke vil forstyrre dem.
14.  VUPTIIIIII  der drøner der 2 rasende høner rundt som i hvert fald IKKE er skruk mere, alt imens de skriger: "DUMME KÆÆÆÆÆÆÆLING  >:(" vi vil hjeeeeeem!!!!!
15. Du bære dem hjem, alt imens de protest skider ned af dit ben og videre ind i din ene træsko.
16. Du går ind og afmonterer dig bukser og træskoen.
17. Du snupper dig en kop kaffe og ryger dig en smøg, alt imens du tænker pis,pis,pis,pis,pis pis  :-\ :-\
 
Æggene er nu lagt under en wyandott og en brahma, så håber vi det går.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hvordan afskrukker man en høne
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2021, 14:26 »
Stort set sådan gør jeg også :-))

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvordan afskrukker man en høne
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2021, 20:40 »
Kender det desværre alt for godt  ;D ;D