Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forumdag- en tak  (Læst 24595 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline TorbenLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Forumdag- en tak
« Dato: 23 August , 2014, 19:41 »
Jeg vil lige sige tak for en dejlig dag. Man følte sig velkommen, selvom man er ganske nybagt æggeproducent. Det var spændende at se de forskellige racer og æg. Hyggeligt at snakke med folk med interesse og se jer i levende live.
Vist godt at der ikke var kyllinger og høns til salg, så havde jeg nok haft en af hver med hjem

venligst

Torben

ps. hvor mange æg var der egentlig i glasset
Ny æggeproducent med 7 havehøns.
0.2 Maran
0.2 Grønlæggere
0.1 hybrid
0.2 guldsortrandede wyandotter

Man spiser ikke sine venner.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #1 Dato: 23 August , 2014, 19:48 »
Selv tak Torben  ;)
Ja og tak for transporten siger jeg.
Der var 105 æg i det store fine glas. Jeg gættede på 109 og vandt førstepladsen  /o
Damm jeg er go`til at tælle æg  *d
Jeg havde en pragtfuld dag sammen med jer ....  <E til alle
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #2 Dato: 23 August , 2014, 20:00 »
Også en stor tak fra mig af.... især til Peter og hans søde kone Jette + dem som stod for alt det praktiske og dem som have madtilbehør med, men selvfølgelig også alle jer andre Forumsmedlemmer og familie.

Det var rigtigt hyggeligt. /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #3 Dato: 23 August , 2014, 20:22 »
Ja, tusind tak for super dejlig dag.

Finn, du skal have smæk!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #4 Dato: 23 August , 2014, 21:02 »
Jaaa....tusind tak for en skønherlig dag! :)

Det var første gang jeg var med til forumsdag, så jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente.
MEN....det var jo lige til at blive glad i låget af! :). Super skønne omgivelser, fantastiske mennesker, rigtig dejlig mad, skønne dyr, sjove konkurrencer og jeg kunne blive ved!
Og så kom jeg oven i købet nyforelsket hjem.... *h *h *h.
Jeg faldt pladask for den unge fyr med de laaange lækre stænger! Så nu går jagten ind på moderne engelske dværg kamphøns i farven sort sølvbrystet.....dem må jeg bare eje (og udstille selvfølgelig ;))

Igen tak for en dejlig dag.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Henriette Hall

  • Moderator
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #5 Dato: 23 August , 2014, 21:08 »
Hvor var jeg glad for at være sammen med jer alle sammen i dag.
I formiddags midt mens jeg stod og var ved at forberede maden fik jeg besked om at min gamle morfar på 95 havde begået selvmord fordi han ikke orkede alle smerterne mere. Så her er forklaringen til dem der enten så mig stå og stortude eller syntes jeg ind imellem var lidt fjern.
Netop derfor var det godt at have travlt og være omgivet af søde glade mennesker. Det gjorde dagen meget nemmere at komme igennem.
Ingen tvivl om at vi er på igen næste år. Vi holder snart et evalueringsmøde mens vi stadig kan huske hvad der var godt og hvad der kan gøres bedre.
Så tusind tak for dagen i dag og vi ses næste år!
Og nu snupper jeg mig altså et glas rødvin....
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #6 Dato: 23 August , 2014, 21:32 »
Ok trist at høre Henriette.... kondolere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #7 Dato: 23 August , 2014, 21:36 »
Og til alle jer andre, som ikke var med.

 I gik virkelig glip af en hyggelig dag med masser af hønsesnak og god mad :P ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #8 Dato: 23 August , 2014, 21:54 »
Jeg siger også tak til en fantastisk dag med hyggeligt samvær og god mad, som sædvanligt /o

Særligt tak til jer der vil stå for alt det praktiske og hyggeligt at slutte af med jer ;) Har stadig snørebåndene intakt trods fire grådige tandsæt ;D
Særlig tak skylder jeg Peter og Jette for deres varme gæstfrihed og fordi I tager så godt imod folk.
Lyder også til firkløveret har nye ideer under udarbejdelse til næste år så man allerede har noget at glæde sig til.

"En smutter der kan misforstås" Undskyld Martin

Karoline det var så lidt ;) og gæt engang det lykkedes mig at få dem med hjem igen :laugh:
« Senest Redigeret: 23 August , 2014, 22:19 Fra Frank H. Kristensen »
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline ØkoErna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #9 Dato: 23 August , 2014, 21:58 »
Det var simpelthen så hyggeligt.
Fantastisk sted at holde sådanne et arrangement. Tak til Peter og hans kone.
Skønne omgivelser, søde og rummelige mennesker.
Dejlig mad, du vinklede de der svinekamme til perfektion Henriette, (kondolere med morfar).

Manden og barnet havde det hyggeligt. Jonas ville lige høre om han skulle gemme navneskiltet til til næste år, fordi der skulle han med igen. Han hyggede sig med alle sine nye venner ;-)

Flotte høns, jamen nu er vi ikke i tvivl om,hvordan vi slagter vores høns. Vores nye høns er med stor sansynlighed nogle New Hampshire, dem syntes både manden og barne var flotte.

De to flerfarvede haner uden haler der stod i det der skrå bur oppe ved de forskellige høns i rundburet ved parasollen, hvad var det?
Hilsen Mette

1,0 Mand
1,0 Søn fra 2007
0,2 Bielefelder
0,3 Farverolles hvide
0,6 Isa Brown
0,1 American Bulldog

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #10 Dato: 23 August , 2014, 22:00 »
Erna - det var nogle Maraner som Lene havde med, som kom med Linda hjem til Jylland.

Frank - bare gør mig til grin, Frank :(
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #11 Dato: 23 August , 2014, 22:15 »
Det må du meget undskylde Martin  :-[ Var ikke ment på den måde, men kan godt se det hvordan det opfattes.

Skal lige siges Martin havde styr på bedømmelsen af denne hane hvor han ramte mange af punkterne dommerne også havde udpeget så godt gjort Martin og Patricia /o

Til gengæld er det mig der er novice når det handler om Orpington, hvor jeg helt sikkert ville gøre mig selv til grin. Så der står jeg gerne i lære ved dig Martin ;)
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #12 Dato: 24 August , 2014, 09:33 »
 *y *y *g *g iihh den forumdag
Det er bare så meget uforfalsket hygge. Ungerne nyder dagen og føler sig bare velkomne med alt hvad der er dem  *b og det gør jo " forældrene " glade .
Ture i hestevogn kan vores lille dreng leve længe på. Traktor man må sidde på, diverse " maskiner", legekammerater, spil, parkgolf mm
Høns, blomster, æggebord, konkurrencer og folk som GIDER snakke hønsesnak
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #13 Dato: 24 August , 2014, 09:56 »
Det er bare den hønsehyggeligste dag!

Tak til alle der kom for at lave en dejlig dag.
Der er et album klar til upload af jeres billeder, så vi kan huske dagen og gøre alle dem som ikke kom misundelige :D
http://fjerkrae.dk/cpg1416/thumbnails.php?album=1846
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: Forumdag- en tak
« Svar #14 Dato: 24 August , 2014, 10:47 »
Jeg vil også sige tusind tak for en dejlig dag. Og tak til Peter og hans kone for at ligge sted til. /o
Jeg er i hvert fald blevet endnu mere bidt af de skønne fjerkræ.
Måske man jeg ikke kun skal have dem for de sjove farver æg mere, men rent faktisk prøve at gøre noget seriøst ved det. Jeg blev total forelsket i Lenes blå Jersey kæmpe. Og MÅ EJE disse skønheder. Og tænk sig jeg bor kun få km fra Holger Sloth der også avler dem ;D
Henriette jeg kondolere.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.