Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Indhegning af andegård...  (Læst 4292 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Von Der Leyen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Indhegning af andegård...
« Dato: 15 November , 2013, 18:42 »
Halløj :-)

Vi er sprunget ud i at klargøre et område til et par ænder...  Vi er bare lidt i tvivl om hvordan man sikre sig imod ræve ...  Vores plan er grave ca 50cm dyb rende ca 20 cm bred ..nede i renden skal hegnet så være ca 20cm under jorden... Monteret på stolper og lægter... Her kommer spørgsmålet så : vi tænker at smide sten ala skaver nede i renden rundt om den nedsænket hegn.... Som værn mod den graver sig under .... Som yderlige værn overvejer vi at smide fliser rundt langs hegnet på ydersiden..... Håber det giver mening..?

Hvad tænker i når høre det? Er det overkill eller for lidt?


Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Indhegning af andegård...
« Svar #1 Dato: 15 November , 2013, 20:04 »
Tror i hvert fald at I gør nok. Jeg ville nok lade tråden gå med i 50 cm og så droppe fliserne. Men et par eltråde i 10 og 20 cm højde samt et i toppen af hegnet ville nok være gavnligt også.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Erik holst Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 90
Sv: Indhegning af andegård...
« Svar #2 Dato: 15 November , 2013, 20:47 »
Der er nok en fordel, at tråden i jorden også går 50cm udad, så den stopper ræven hvis den begynder at grave feks.. 30 cm ud fra hegnet. Men vil også mene. Det bedste ville være, at købe et lille elhegn og sætte 2-3 hegnstråde rundt om indhegningen.  Til foråret skal jeg i gang med en indhegning til gæs. Og jeg vil også bruge strøm.  Man kan få det til en rimelig pris i Harald Nyborg. God fornøjelse med projektet. Hjemalvet andesteg er rigtig godt.  /o
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Offline Von Der Leyen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Indhegning af andegård...
« Svar #3 Dato: 15 November , 2013, 23:57 »
Vi har heste hegn lige ved siden af så strøm er ingen problem :-)

Offline Kokholm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 167
Sv: Indhegning af andegård...
« Svar #4 Dato: 16 November , 2013, 15:19 »
Strøm er effektivt mod ræve - vi har ikke haft besøg en eneste gang siden vi strømhegnede alt fjerkræ.
Sonja

Offline jni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
Sv: Indhegning af andegård...
« Svar #5 Dato: 30 November , 2013, 18:43 »
jeg vil grave nogen gamle tagplader ned

Offline Jannick Ringius

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 117
Sv: Indhegning af andegård...
« Svar #6 Dato: 30 November , 2013, 21:35 »
Da vi lavede hønsegård, gravede jeg 30cm ned, og 50cm ind, her lagde jeg hønsenettet ned og hen - og der har ikke været nogen ræv i gården :-)
Hvis jeg havde (det kommer) ville jeg have lagt 30*30 fliser hele vejen rundt om også.

Skærverne lyder måske som lidt overkill i din plan (men har du det så brug det), men ellers, hvis du har fliserne og vil grave hegnet ned, burde det være nok - kan du lægge noget el ind også (lød ikke som noget problem) er det i hvert fald en fordel.
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat