Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny rugemaskine.  (Læst 24994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #30 Dato: 15 Juli , 2012, 15:56 »
Han har en helsides annonce i det grønne blad i denne måned, det tror jeg ærlig talt ikke et fup-firma ville have.
Hvordan tror du så svindlerne finder deres kunder ?. Og så bliver det jo tiden der vil vise om firmaet er ok eller ej. Jeg personligt tør ikke tage risikoen. Man kan jo bare tage en simpel løsning som Paypal som betaling. Det ville da i det mindste give lidt sikkerhed for kunderne.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #31 Dato: 15 Juli , 2012, 16:02 »
Det er hovedsagelig betalingsmåden der får mine alarmklokker til at ringe.Man får tudet ørerne fulde både i banken og andre steder om IKKE AT BETALE VED KONTOOVERFØRSEL.Bliver varen ikke leveret,er pengene tabt.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #32 Dato: 15 Juli , 2012, 16:12 »
Jeg kender ikke noget til ovennævnte rugemaskiner eller sælgeren af dem. Men jeg ville til enhver tid foretrække at købe en maskine i Danmark..og helst selv afhente den.
Jeg har købt rugemaskiner både i England og Tyskland. Ingen problemer med betaling og modtagelse af maskinerne. Dog var det lidt besværligt i Tyskland da det var ved bankoverførsel..Problemet var da der efterfølgende var problemer med begge maskiner. Jeg sendte mails men de blev ikke besvaret  :( og det var ikke sådan lige at ta røret og ringe firmaet op når man nu ikke er helt ekspert i hverken engelsk eller tysk. Så jeg har måttet få en elektriker til at ordne begge mine maskiner, så en del dyrer blev de jo så..

Jeg ville overhovedet ikke være nervøs ved at købe en sådan maskine fra Holstebro..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #33 Dato: 15 Juli , 2012, 16:28 »
Jeg har selv købt en maskine i England uden problemer.Det er også muligt der ingen problemer er i Holstebro.Er der det,vil det jo vise sig senere.Som Michael siger,hvordan med service når kunderne mangler reservedele og han ikke har et reservedelslager.Jeg har bestilt/købt en maskine ved DyreRiget i går.Så må vi jo se hvordan forløbet bliver.Jeg har mere tillid til dem end til Holstebrogården. /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #34 Dato: 15 Juli , 2012, 16:32 »
og hvad med service fra england, 2x fragt , så er det vist billiger at købe en ny.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #35 Dato: 15 Juli , 2012, 16:47 »
og hvad med service fra england, 2x fragt , så er det vist billiger at købe en ny.
Jeg var så uheldig at den ene af to blæsere "stod af" indenfor garantiprioden.Jeg mailede til dem og forklarede problemet.Vi blev enige om at de sendte en ny.Ingen problemer eller udgifter.Den blev sendt uden beregning.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Zoro

  • Gæst
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #36 Dato: 16 Juli , 2012, 09:39 »
Jeg var så uheldig at den ene af to blæsere "stod af" indenfor garantiprioden.Jeg mailede til dem og forklarede problemet.Vi blev enige om at de sendte en ny.Ingen problemer eller udgifter.Den blev sendt uden beregning.

@ Lekris Tranum.

Spørgsmål : Betalte de så også elektrikker regningen i forbindelse med udskiftningen af blæseren ???

J.C.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #37 Dato: 16 Juli , 2012, 12:23 »
Elektrikeren er mig selv.Efter næsten 40 år som udlært elektriker,tog jeg chancen og skiftede den selv.Det er forøvrigt noget alle med bare lidt omløb i hovedet kan finde ud af.Det kan ikke gøres forkert. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Zoro

  • Gæst
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #38 Dato: 16 Juli , 2012, 12:49 »
Elektrikeren er mig selv.Efter næsten 40 år som udlært elektriker,tog jeg chancen og skiftede den selv.Det er forøvrigt noget alle med bare lidt omløb i hovedet kan finde ud af.Det kan ikke gøres forkert. /o /o
[/quote



@ Lekris Tranum.

Men det er jo ikke alle som der er " Elektrikkere " derfor må det " Jo " være betryggende at hvide, at hvis de køber ny rugemaskine hos Jeppe Kragh, så er garantien og hjælpen der lige forude.

NB: Iøvrigt skønt med noget nyt initiativ på Rugemaskine fronten.

J.C.
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2012, 12:51 Fra Jørn Clevin »

Offline jeppe kragh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #39 Dato: 16 Juli , 2012, 13:21 »
Da en flink person gjorde mig opmærksom på at 2 personer kalder mig en svindler uden at kende mig og derefter opfordret mig til at forsvare mig selv, skriver jeg nu dette indlæg.
Da der ikke er en eneste sur eller snydt kunde der skriver, er det lidt mærkeligt at man skal bruge tid på dette.
Mit CVR nr. er følgende 27021964. Slår man dette Cvr nr. op står der Motion og Trivsel Viborg, dette firma har jeg ejet i 9 år til feb. Jeg er blevet impotør registreret hos Skat under samme Cvr nr. for at spare 20.000kr hvert år i revision. Der er heller ikke noget ulovligt ved dette, man skal ikke have et Cvr nr. for hvert eneste aktivitet man laver.
Hvad angår betaling så er det meget dyrt at have en dankort løsning tilknytet ens hjemmeside. Jeg har fået lavet girokort med betalings ID til dem der ønsker dette. Den skal rigtig nok betales inden varen sendes og som en anden flink mand skriver, så er det lige præcis for at undgå dårlige betaler. Der står på girokortet at varen bliver sendt efterfølgende, så man har dette som bevis. For mig at modtage penge fra en kunde og så ikke sende varen, ville være at skude sig selv i foden. Man er også meget velkommen i Holstebro, så kan man se maskinen i brug og få en gennemgang i brugen af den. (så er man også sikker på ikke at blive snydt).
Til sidste vil jeg gerne sige, at jeg synes det er for dårligt, at man kalder folk for svindler og fraråder personer at handle med en virksomhed man ikke kender. Havde jeg solgt en maskine og derefter aldrig sendt den, ja så skal det selvfølgelig frem i lyset. Mit nr. er at finde på min hjemmeside, hvis du læser dette og har spørgsmål... Venlig hilsen Jeppe Kragh

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #40 Dato: 16 Juli , 2012, 18:49 »
Du svarede heller ikke den her gang på de spørgsmål der er blevet stillet her i tråden ?.
Det glæder mig da at du har fundet her ind. Men hvis du stadigvæk bliver ved med at undlade at svare på spørgsmålene omkring dit firma, så hjælper det jo ikke meget.

Du kan ikke bilde mig ind at du ikke er klar over hvilke regler der er til en webshop i Danmark. Og du overholder dem ikke. Få nu styr på de Handelsbetingelser der mangler.

Og hvis man vil virke troværdig. Er et selvstændig moms nummer da et must. Og et tlf nummer der tilhører firmaet. Og bare sådan en simpel ting som en email adresse der til hører Domænet. Den med de 20000kr til revisor kan du godt glemme alt om. Find en ny hvis din nuværende ikke kan tage det med til samme pris.

Og så få lavet Paypal som betalingsmulighed. De 6 % pr transaktion kan du rolig lægge oven i prisen uden at skræmme kunderne væk.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #41 Dato: 16 Juli , 2012, 19:07 »
flot jeppe, måske dem der er så meget klogere end dig , bare selv skulle tage konkurencen op. det må jo være nemt for dem. når de kan det hele.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #42 Dato: 16 Juli , 2012, 19:22 »
Det lyder som en fin lille maskine! Og billig i drift
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Zoro

  • Gæst
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #43 Dato: 16 Juli , 2012, 19:50 »
Det lyder som en fin lille maskine! Og billig i drift

@ Johanne Kelly.

" Ja " det er en super lille rugemaskine, men hvor er det sørgeligt, med en sådan smede kampagne, som Jeppe Kragh udsættes for i denne tråd .

NB: Det virker som om at hvisse enkelt personer, bevist bliver ved med at mistænkeliggøre Jeppe Kragh hele tiden.

NB: Håber ikke at du mister modet Jeppe, det er igansættere som dig Danmark mangler i disse økonomisk svære tider.

J.C.

 


Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #44 Dato: 16 Juli , 2012, 22:00 »
Nu bliver jeg sgu nød til at tage bladet for munden og bede Hr. Michael Nielsen AKA "høns i haven" om at stoppe den galde du blive ved med at vade rundt i. JEG syntes ihvertfald at det er trættende og uden hjeml.

Det er da rart at der er muligheder for at handle hos flere i Dk. Monopol er aldrig godt for konkurrencen og kan da ikke komme os forbrugere til gavn. Ikke dermed sagt at jeg har noget udestående med America. For hvis jeg havde ville det da være særdeles unfair at undergrave deres virksomhed ved at hænge dem ud her som du gør med Jeppe Krag og hans forsøg på at udvide markedet for os hobby avlere.

Jeg siger som Jørn : stop den smæde kampagne, den klæder ikke Forum.  /1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2012, 22:07 Fra Lene, Rungsted »