Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor god er mon denne maskine?  (Læst 15885 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #30 Dato: 20 Januar , 2012, 21:09 »
Uh det blir kompliceret nu, fordi der er 2 forskellige priser. Den pris der vises på linkene er uden automatisk vending.

Så en HEKA (hos HEKA) til 90 æg koster 436 euro + 140 euro for automatisk vending = 575 euro = 4276,-

En HEMEL (hos HEMEL) til 120 æg koster 460 euro + 115 euro for automatisk vending = 575 euro = 4276,-

Det er ikke det de koster på ebay  ;)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #31 Dato: 20 Januar , 2012, 21:10 »
Der er altså noget, der er meget mærkeligt ligenu med ebay.dk ??? Der er næsten ingen rugemaskiner fra Hemel til salg. Da jeg bestilte i formiddag var der 2 fulde sider med maskiner :o Jeg tror altså ikke de har solgt så mange maskiner bare i eftermiddag... Måske ville jeg lige slå koldt vand i blodet og så se igen på mandag.

Du gør sådan her:
Skriv adressen www.ebay.dk i søgefeltet.
Inden du søger på noget som helst på siden er det vigtigt du ændrer land til Tyskland øverst på siden. Så får du det, der er til salg i Tyskland frem, men som de gerne sender til DK.

Hvis du ikke kan finde ud af det, så vil jeg rigtig gerne hjælpe, karina /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #32 Dato: 20 Januar , 2012, 21:11 »
Hej  ;D

De link der ligger er til ebay England  ??? Og du ser priserne hos forhandleren i Tyskland. Derfor den store forskel.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #33 Dato: 20 Januar , 2012, 21:12 »
Uh det blir kompliceret nu, fordi der er 2 forskellige priser. Den pris der vises på linkene er uden automatisk vending.

Så en HEKA (hos HEKA) til 90 æg koster 436 euro + 140 euro for automatisk vending = 575 euro = 4276,-

En HEMEL (hos HEMEL) til 120 æg koster 460 euro + 115 euro for automatisk vending = 575 euro = 4276,-

Det er ikke det de koster på ebay  ;)

Da jeg søgte i formiddag var der både med og uden automatisk vending til salg.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #34 Dato: 20 Januar , 2012, 21:18 »
Hold da op det blir indviklet, men jeg fik det danske link til at virke...bare uden halv eller helautomatiske maskiner som du fandt Tanja!

Jeg er VIRKELIG glad for al den hjælp her, og det er helt sikkert jeg ta'r imod dit tilbud Tanja... hvorfor lærer vi ikke bare at købe den rigtige maskine fra start, men jeg blir seføli glad for den lille blå som klækker  ;)

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #35 Dato: 20 Januar , 2012, 21:21 »
Mon ikke man så i bestillingens forløb for lov at gå ind og vælge den helautomatiske model, hvis altså ikke de dukker op igen som du så det her til formiddag  ??? Så ændrer den vel bare selv prisen...

Jeg tror den her blir sådan en snigeren en jeg kommer til at købe uden Adam ved det...det dur ikke at spørge om lov i hvert fald  :D Blir seføli lidt svært at forklare når den pludselig står der  ::)  :-\ Må flytte projekterne op på 1. salen, der kommer han aldrig  ;D

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #36 Dato: 20 Januar , 2012, 21:22 »
Hold da op det blir indviklet, men jeg fik det danske link til at virke...bare uden halv eller helautomatiske maskiner som du fandt Tanja!

Jeg er VIRKELIG glad for al den hjælp her, og det er helt sikkert jeg ta'r imod dit tilbud Tanja... hvorfor lærer vi ikke bare at købe den rigtige maskine fra start, men jeg blir seføli glad for den lille blå som klækker  ;)

Jeg har heldigvis ikke selv købt min blå, den er lånt. Til gengæld havde den aldrig været brugt, da jeg fik den til låns, men netop indkøbt til ca. 3000 kr. hos Amerika :o Hvis jeg havde givet det for 3 år siden, SÅ havde jeg været trist!

Nu håber jeg, jeg har købt den rigtige!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #37 Dato: 20 Januar , 2012, 21:27 »
Mon ikke man så i bestillingens forløb for lov at gå ind og vælge den helautomatiske model, hvis altså ikke de dukker op igen som du så det her til formiddag  ??? Så ændrer den vel bare selv prisen...

Jeg tror den her blir sådan en snigeren en jeg kommer til at købe uden Adam ved det...det dur ikke at spørge om lov i hvert fald  :D Blir seføli lidt svært at forklare når den pludselig står der  ::)  :-\ Må flytte projekterne op på 1. salen, der kommer han aldrig  ;D

Hvis du køber på ebay SKAL du finde den maskine du vil have (der skal altså stå helautomatisk vending osv.)!!

Hele fidusen (for firmaerne, der sælger produkter via ebay) er, at du overfører penge via et betalingssystem, der hedder paypal (hvor du skal oprettes før du kan gennemføre betaling). Når din ordre så lander hos f.eks. HEKA, så har de en garanti for at få beløbet (vha. paypal) og derfor er de ikke nervøse for at sende med det samme. Hvis der skal laves om på konfigurationen, så bliver du nødt til at bestille gennem firmaet direkte og finde dig i den lange leveringstid (som de blandt andet bruger til at sikre sig at de får pengene).

Så glo hyppigt på ebay den næste uges tid og slå til lige præcis når din maskine viser sig /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #38 Dato: 20 Januar , 2012, 21:31 »
Ups hvor nedtur med en blå for 3000,-  :o det ga' jeg da forhåbentligt ikke for min  :-\ Heldigvis kan jeg ikke huske det  :D

Tak for beskrivelsen af det med købe...er med på det der paypalhalløj (hvordan jeg er blevet det har jeg ingen anelse om) så jeg slår til måske når den dukker op... det har været en drøm længe, men har tænkt at det ikke er iorden at bruge så mange penge på det... men så kan han lære at springe min fødselsdagsgave over den tamp!  >:(

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #39 Dato: 20 Januar , 2012, 21:34 »
Er det ikke bare denne du skal have oder...???

http://viewitem.eim.ebay.dk/HEKA-3--Vollautomatisches-Brutgert-fr-130-Hhnereier/140579556878/item

Sune var hurtig til at sige tillykke med fødselsdagen da vi trykkede godkend, meeeeen det er vist snyd (der er et halvt år til ::))
« Senest Redigeret: 20 Januar , 2012, 21:36 Fra Tanja S.B. »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #40 Dato: 20 Januar , 2012, 21:48 »
Uuuhhh fristende...måske man kan forhandle med ham Adam. Med den størrelse der kan man jo tjene lidt på at ruge ud for folk  ;D

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #41 Dato: 20 Januar , 2012, 21:55 »
Er det ikke nemmere at få tilgivelse end tilladelse ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #42 Dato: 20 Januar , 2012, 22:06 »
Måske...  ::)

Det er nu mærkeligt at ebay opfører sig sådan, at de nogle gange har noget men 5 minutter efter har de det ikke mere. Vil da gerne ha en hemel fuldautomatisk... de virker jo til at være billigere end heka, så hvis jeg får større kapicitet til samme penge  ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #43 Dato: 20 Januar , 2012, 23:33 »
jeg har også spekuleret på noget bedre og jeg kan godt forstå alles overvejelser, jeg kunne forestille mig at man kunne bruge den store til at parralelt at ruge flere forskellige hold og så flytte æggene til klækkeren alt efter behov- de skal alligevel kun være der fra dag 18-22(sådan ca.)

Ahhh..det havde je slet ikke lige tænkt på (plingeling!), jamen så er 120 æg jo ikke for stort...hvis man altså har plads til alle de kyllinger, der kommer ud ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #44 Dato: 21 Januar , 2012, 11:57 »
Så Tanja...nu har de idag lørdag både det ene og det andet på ebay.

Jeg kan bestille en Hemel fuldautomatisk til 90 eller til 120 æg...der er kun små 300,- i difference inkl transport.

90 æg = 4740,94
120 æg = 5068,97