Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor god er mon denne maskine?  (Læst 15883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Hvor god er mon denne maskine?
« Dato: 20 Januar , 2012, 13:17 »
Ja foråret går os i blodet kan jeg forstå...det er ikke kun mig der synes det kunne være dejligt med en funktionel rugemaskine.

Jeg er håbløs til tysk, men hvis jeg gerne vil ha en maskine der er til at betale, har digitalt varmesystem, automatisk vending og bare skal ruge...kan jo klække i den blå... hvad er så det her for en maskine...kan den det?

http://www.heka-brutgeraete.de/store_front/catalog/proinfo.php?products_id=32&PHPSESS=fabf2770e71b33a08d87cebe3e78034f

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #1 Dato: 20 Januar , 2012, 13:22 »
Uh, dejlig maskine (næsten magen til min  ;)) Hvis du går lidt ned på siden, kan du se, at du kan vælge helautomatisk vending for +120 EUR.
Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #2 Dato: 20 Januar , 2012, 13:25 »
Ok...er det den du har den længere nede? og betyder det så den slet ikke vender den her jeg linker til?

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2012, 13:27 »
Marianne...kan ikke finde den... er den osse til 90 æg eller?

Fundet, men det er jo nede i selve bestillingen man skal vælge tingene til eller fra...det ser ud til man skal tilvælge digitalhalløjet...det ender da med den blir smådyr så :(
« Senest Redigeret: 20 Januar , 2012, 13:30 Fra karina dj »

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2012, 13:29 »
Tror Marianne mener det som, jeg har tegnet rundt om!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #5 Dato: 20 Januar , 2012, 13:31 »
Hold da op Martin hvor teknisk  :o Altså de unge nu om dage  :D

Men øv, for i nederste linie står der jo det koster ekstra med det digitale...så det må være gammeldags varmereulering til den pris...

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #6 Dato: 20 Januar , 2012, 13:33 »
Hold da op Martin hvor teknisk  :o Altså de unge nu om dage  :D


Det er bare klippeværktøj, som ligger på alle computere  /o!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #7 Dato: 20 Januar , 2012, 13:40 »
Marianne...kan ikke finde den... er den osse til 90 æg eller?

Fundet, men det er jo nede i selve bestillingen man skal vælge tingene til eller fra...det ser ud til man skal tilvælge digitalhalløjet...det ender da med den blir smådyr så :(

Ja, den kan godt gå hen og blive dyr, men har ikke noget digitalt på min, vinkel termometeret er meget præcist (kviksølv)! Fugtighedsmåler sidder i 'forruden', og den virker vist også fint, den behøver dog ikke være helt så præcis.

Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #8 Dato: 20 Januar , 2012, 13:43 »
Men det er så dig der justerer hvis temperaturen ikke holder det den skal? modsat den digitale? hvordan er det lige det hænger sammen  <A

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #9 Dato: 20 Januar , 2012, 14:02 »
Jeg kan godt se, at de rugemaskiner dér på den tyske gjemmeside er meget flotte, i træ osv. Men den, du linkede til øverst, er til 130 hønseæg eller 200 dværgæg, fint nok.. Skal du bruge så stor en maskine?? Og fint du kan klække i den blå...men kan du klække så mange æg ad gangen i den blå??  ;)

Jeg sværger til en r-com king suro til 24 hønse æg, ruger og klækker i én, automatisk fugt, fuldautomatisk vending...fremragende  /o Ikke aller passer med temperatur osv, men min passer bare til punkt og prikke med både temperatur og fugt. Jeg har godt nok købt min i DK, men det var inden, jeg vidste, at de sælger den i England for det halve..og den kan man også bestille herhjemme...så ca 1500 kr fra England. Kender ikke lige en hjemmeside, men der er flere i fornylige tråde, der har henvist til de engelske hjemmesider, der sælger disse..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #10 Dato: 20 Januar , 2012, 14:06 »
jeg har også spekuleret på noget bedre og jeg kan godt forstå alles overvejelser, jeg kunne forestille mig at man kunne bruge den store til at parralelt at ruge flere forskellige hold og så flytte æggene til klækkeren alt efter behov- de skal alligevel kun være der fra dag 18-22(sådan ca.)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #11 Dato: 20 Januar , 2012, 14:10 »
Marianne...kan ikke finde den... er den osse til 90 æg eller?

Fundet, men det er jo nede i selve bestillingen man skal vælge tingene til eller fra...det ser ud til man skal tilvælge digitalhalløjet...det ender da med den blir smådyr så :(

Her er det så jeg har lært, at der IKKE er tale om digital styring, men digital visning! Det er jo en vigtig detalje. Det du betaler ekstra for er dybest set bare digital aflæsning...
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #12 Dato: 20 Januar , 2012, 14:21 »
Syntes at ha erfaret at det gode gammeldags vinkeltermometer er meget pålideligt..tror også på at du bare betaler ekstra for at kunne se temperaturen digitalt..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #13 Dato: 20 Januar , 2012, 14:42 »
Metmus... det er jo fordi jeg ikke vil nøjes med 24 æg der ruger OG klækker i samme maskine. Det har jeg jo den blå til, ligesåvel som du bruger din r-com. Resultatet er det samme med de 2 maskiner, din er bare mere teknologisk.

Med den maskine jeg linker til, kan man ha flere hold rugninger kørende, og det er jeg MEGET træt af jeg ikke kan i den blå. Med den skal jeg nemlig vente på alle æg klækker færdig, før jeg kan putte de næste 20 æg i maskinen. 20 er ikke nok til mig... det ta'r som regel under et døgn for et æg at klække, og så snart de er klækket ryger de under lampe eller til skruk. Derfor forventer jeg at den blå er stor nok som klækker  ;)

Der er absolut ingen grund til at betale for digital visning... jeg må ha misforstået det så. Dvs begge maskiner har en pålidelig termostat der slå til og fra vel  ???

Hvis man bestiller denne maskine, er der så al tilbehør med. Altså de bakker der som æggene skal ligge i osv...eller kommer det oveni  ???

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #14 Dato: 20 Januar , 2012, 14:45 »
Jeg har også en Hemel SK model, og jeg er meget glad for den, temperaturen kører bare perfekt hele tiden, max 0,1 grad udsving og i så fald kun i ganske få minutter. Det er den digitale styring af opvarmningen, der gør det så præcist.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk