Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tak til alle omkring LU  (Læst 6241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Tak til alle omkring LU
« Dato: 12 December , 2011, 10:08 »
LU er vel overstået og derfor vil jeg gerne takke ALLE de frivillige, som gladeligt ofre en lille uges tid (af deres dyre fritid) på at få det hele til at køre.

Det tager nu engang  meget tid og alt er nu engang FRIVILLIGT. Jeg tror desværre at det er de færreste der virkelig ved hvor meget der er at gøre op til, under og efter en udstilling. Og hvor meget der skal gå op i en højere endhed.

Det er ligeledes menneskeligt at fejle (jeg kender ingen som er fejlfrie, selvom de nu selv tror det), og der sker fejl, som skal rettes og gøres bedre næste gang.
Dette tror jeg ikke kan undgåes 100 %

Og det er måske også menneskeligt at synes at ens dyr er blevet uretfærdigt bedømt. Det er nemlig altid dejligt at få gode point og mindre dejligt at få dårlige point.
Dyrene bliver bedømt som de står her og nu i burene om fredagen, så der de kan opføre sig anerledes end når de stoltsere rundt hjemme i haven.

En rigtig god ide er altid at få en snak med dommeren, hvis dette er muligt. For mange gange er der en god forklaring på bedømmelsen.

Og skal vi så ikke mane det der med "Dem og os" i jorden, engang for alle. Jeg så desværre at den var kommet frem igen i en tråd om Forum standens placering. At den skulle være forvist til svømmefugleafdelingen netop pga. af det........ ??? :-\
Jeg synes personligt at i år havde Forum fået en rigtig god plads.

Nu er der nemlig efterhånden så mange her på Forum, som både er medlem hos DFfR og DFF.

Der er dog stadig enkelte fra DFfR som ikke er pjattede med Forum, men der er dæleme også nogen her på Forum som ikke er pjattede med DFfR.
Og fred være med det.................... flertallet er jo positive begge steder, så hvorfor ikke fokuser på det istedet. ???
Alt for meget øf og brok dræber alt initativ og lyst og det ønsker vi vel ikke, eller ??. Vi er ALLE sammen om vores fælles hobby, nemlig fjerkræ og det er uanset hvilket niveau vi er på.

Forum er efterhånden også repræsenteret rundt omkring  på mange lokale udstillinge. Og nu har den nye Maran klub indtaget forum med et specielt underforum, for deres medlemmer.

Og selvfølelig også tak til alle som udstillede.  /o /o kom endelig igen næste gang og tag bare jeres venner med  ;) ;D


« Senest Redigeret: 12 December , 2011, 10:31 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #1 Dato: 12 December , 2011, 10:12 »


Godt indlæg og fra mig Tak til alle der får det hele til at køre.Selv er jeg ikke så forfløjen længere, men nyder jo da godt af alt arbejdet omkring udstillingerne.

VH Gunni.

Susanne

  • Gæst
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #2 Dato: 12 December , 2011, 11:16 »

Og skal vi så ikke mane det der med "Dem og os" i jorden, engang for alle. Jeg så desværre at den var kommet frem igen i en tråd om Forum standens placering. At den skulle være forvist til svømmefugleafdelingen netop pga. af det........ ??? :-\
Jeg synes personligt at i år havde Forum fået en rigtig god plads.

Nu er der nemlig efterhånden så mange her på Forum, som både er medlem hos DFfR og DFF.


Jeg har skrevet om forumstandens placering. Og jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde andre, der har kommenteret det.

Og hvis det er min kommentar, du henviser til, beklager jeg meget, at jeg har formuleret mig så kluntet, at det i den grad kunne misfortås!

Jeg synes bare, at vores forumstand fortjener den allerbedste plads midt i den aller fineste udstilling. Jeg er en af dem, der netop bruger ret meget krudt på at bygge bro mellem alle de "demmer" og "osser", som jeg støder på.

Men måske er det et andet indlæg, du henviser til - det tænker jeg næsten (kan bare ikke lige finde det) I så fald skal denne kommentar i "papirkurven"

Ellers en dejlig opsummering, Lene! Tak for den :D

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #3 Dato: 12 December , 2011, 11:36 »
DFfR skulle da være glade for DFF. Jeg er sikker på at mange af deres nyere medlemmer er kommet ind via det store oplysningsarbejde DFF gør. Så der må kræfter igang for at få den 'gamle' placering tilbage igen - eller i hvert fald en der er mindst lige så god. Men måske er det lidt irriterende, at vi er så mange, og at stemningen er så god  ;) :D

Jeg havde skrevet dette som en kommentar i tråden 'Huskeliste til LU'. Det er skrevet fordi det lød som om placeringen var dårlig - og jeg har i år slet ikke selv været til LU, så jeg har ikke set for mig selv, så bemærkningen er måske lidt for hurtigt sendt afsted... Nu har jeg hørt andre meninger om at det egentlig var ok og at vi jo ikke betaler noget for at være der. Så hvis bemærkningen har generet nogen, trækker jeg den gerne tilbage, for det var jo ikke meningen.  ;)
Mvh Marianne

Susanne

  • Gæst
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #4 Dato: 12 December , 2011, 12:35 »
OK - den kan jeg nu ogås kun tilslutte mig.

Jeg så gerne Forumstanden lige præcis i centrum af den store hal. Med bannere, musik, neonlys og et stort selvlysende gult F-skilt ragende op over hele molesjavsen. Og med en walk-in bane hvor man kan få reklamefolderen rakt ud gennem en luge med et "Velkommen til vores dejlige forum" med på vejen! For de travle  ;D

Fordi forum i den grad er med til at oplyse og tiltrække mennesker med interesse for fjerkræ. Og fordi en del ad den vej finder ind i DfFR og ender som avlere/udstillere!

Hurra for plads til alle  - og selvfølgelig forståelse for, at vi får tildelt en plads, som vi kun kan takke ydmygt for - uanset hvilket hjørne den befinder sig i. Alle vil jo helst ha den bedste plads i gågaden!  :D

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #5 Dato: 12 December , 2011, 12:40 »
Jeg synes egentlig at placeringen var o.k. Det var da dejligt, da vi skulle tage billede, at der ikke var så meget larm fra haner og de der møg kalkuner.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #6 Dato: 12 December , 2011, 12:43 »
Jeg var den der skrev at Forum var forvist til svømmefuglene, og det mener jeg da stadig, og jeg er ganske uvidende om hvem der bestemmer placeringen, og hvad prisen var, så jeg har ingen præferencer for dem og os.
Det kan godt være at det var rart at være bare lidt på afstand af det konstante hanegal, men så igen, hvad forventer man af en fjerkræudstilling, hvor der er flere tusinde haner til stede ?

Det handler jo om at være synlig, og jeg vil æde min gamle hanes halefjer på, at en del vendte om ved døren, fordi de ikke interesserer sig for svømmefugle, og det er jo skidt.
 
Når vi også skal tænke på økonomien, der jo er en vigtig factor, på et forum der har valgt at være gratis at deltage på, så alle kan være med, og Forum skal jo heller ikke sælge en vare, som America feks. så set ud fra det synspunkt er placeringen jo uden betydning, og det er jo fantastisk med god plads så de mange brugere kan komme forbi.

Jeg er stadig af den overbevisning at Forum ville have godt af en mere iøjnefaldende placering, eller have nogle promoverende tiltag der kan lokke nysgerrige til, ellers bliver Forums stand til en privat fest, men det gør måske ikke noget, jeg havde bare en anden forventning, og synes også det var en fest at høre alle hanerne give deres besyv med.
« Senest Redigeret: 12 December , 2011, 13:01 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #7 Dato: 12 December , 2011, 12:50 »
Enig.

Jeg hved fra erfaring at når man er begyndt at tænke på at ville prøve noget nyt vil man helst undgå at betale før man har prøvet det et stykke tid, derfor er forum en magnet til nye mens DFFr er til dem som er blevet totalt smittet med hønsefeber og gerne vil noget mere.
Personligt har jeg ikke tænkt mig at melde mig ind i Dffr da jeg ikke kan se nogen mening i at JEG er meldt ind når jeg har høns som jeg har, men vil man til at udstille, avle osv kan jeg da godt se pointen i at være meldt ind da man eller ikke kan få ringmærker osv.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Tak til alle omkring LU
« Svar #8 Dato: 13 December , 2011, 06:21 »
Jeg vil også sige et stort tak til alle dem, der har hjulpet til på den ene eller anden måde. Det er et rigtig stort arbejde og det skal planlægges godt for at lykkes. 

Jeg vil også sige tak til de flinke mennesker ved de store Landhøns at de ventede på at jeg fik stoffet af og først tog dyrene når de fik lov. I var så flinke alle sammen og må endelig komme igen.

Nu er jeg der så ikke til at sætte Landhøns ind næste år når LU sammenlægges med duerne. For der er jeg sat på til at sætte Tyske Skønhedsbrevduer ind, da jeg også gør i disse.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen