Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillinger og resultater  (Læst 68993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #15 Dato: 21 November , 2011, 14:59 »
@Søren

Det er flot at få så høje point på et tegnet dyr, tillykke med det.

@ Sejer

Hvilke race var de gul sort/columbia  ??

@ Alle

Vil I  ikke være søde at skrive hvad race og farve jeres høns har ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #16 Dato: 21 November , 2011, 15:48 »
@ Alle

Vil I  ikke være søde at skrive hvad race og farve jeres høns har ?

Jeg har store sorte dobbeltsømmede Barneveldere...  ;)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline jan joan sejer lauridsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #17 Dato: 21 November , 2011, 16:37 »
de hvar dvær wyandotter 
jan lauridsen  opdræv ad  gul og sort gul conbi  farve  wyandotter

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #18 Dato: 21 November , 2011, 16:49 »
Som skrevet andet steds, så har jeg også været afsted i weekenden, med 89 + 2 x 93 til følge  på mine gul sort columbia farvede sussex i stor. De 2x 93 er meldt til landsudstillingen, og så må vi jo se, hvad der sker der  :)
Endvidere blev det for min samlig af 6 æg til en 4. plads af 14 hold æg i ægkonkurrencen med 22 ud af i alt 164 afgivne stemmer /o
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Susanne

  • Gæst
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #19 Dato: 21 November , 2011, 17:41 »
Jeg er også førstegangs-udstiller med vildfarvede dværgsilkehøns. De blev udstillet i Vendsyssel Fjerkræklubs udstilling i Astruphallen.

Og jeg er temmelig stolt.

Især fordi silkehøns er ekstremt svære at avle med. Det er kun absolut-eksperter, der tør give sig i kast med dem - derfor er der så få af dem i Danmark  ;D (mit standard-svar, når vi silkehønsekvinder bliver mobbet i vores lokale fjekræklub  8) - hehe!)

Hanerne fik 94, 93, 92 og 90
Hønerne fik 94, 93, 92, 90, 90 og 87

....så der er noget at arbejde videre med                      !sj

« Senest Redigeret: 21 November , 2011, 17:45 Fra Susanne »

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #20 Dato: 21 November , 2011, 18:05 »
Det var da rigtig  flot, Susanne! Tillykke! Fik du også gode og brugbare kommentarer?
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Susanne

  • Gæst
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #21 Dato: 21 November , 2011, 18:08 »
Tak Dorte!

Ja, det er næsten det vigtigste af det hele! Jeg ved nu præcis, hvorfor hvert enkelt dyr fik lige det antal point, det gjorde (og hvorfor ikke)

Og dermed, hvad jeg skal passe på/stræbe efter.




Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #22 Dato: 21 November , 2011, 18:11 »
Herligt! Godt at springe ud i det, altså. Godt at høre!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #23 Dato: 21 November , 2011, 21:27 »
Tillykke Susanne godt gået!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #24 Dato: 21 November , 2011, 21:36 »
Nå ja de 2 høns der fik 97 point i Aulum, var en dværg Barnevelder sort dobbeltrandet fra Sven E. Holm, de 3 haner fik 94, 95, 96 og de 2 andre høner fik 93 og 96 point.

Mine 3,3 Svanegæs grå fik 2 x 93, 91 til gasserne og 90, 92, 94 til gæssene.
Mine 2,4 dværg Spanier i sort fik 93, 94 til hanerne og 2x92, 93 og 97 på hønerne, som for øvrigt kan ses på forsiden lige nu, eller under "Et syn vi ikke ser hver dag" oprettet og foto Marianne Vedel.

2,2 svanegæs har lige været i Hadsten, her fik de 93, 95 til gasserne og 91, 94 til gæssene og diplom for bedste gæsteudstiller i gæs.
De 3,3 bedste Svanegæs skal med til LU.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Maiken Brændmose Jensen

  • Gæst
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #25 Dato: 22 November , 2011, 22:36 »
Jge har haft mine Dværg silkehøns på udstilling.

Astrup hallen. (Vendsyssel Fjerkræklub)

Sorte. haner 95,92     høner 92,93,92,91
Blå.    hane 91          høner  91,92

FFK Centeret. (Frederikshavn og omegns fjerkræklub)

Sorte. haner 93,92,90,93  høner  95,92,95,95,94,93   De fik 1 Ærespræmie
Sorte med skæg   hane 94 høner 95,96  de fik 1 Ærespræmei og 2 vandrepokaler.
Blå med skæg.  haner 91,91  høner 94,94,90,93,92
perlegrå høne 93

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #26 Dato: 23 November , 2011, 07:49 »
Flot Alfred og Maiken
 <I <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #27 Dato: 23 November , 2011, 08:18 »
Så må jeg heller også fortælle hvordan det gik mig på den første af årets udstillinger.

Mine Antwerpener skæghøns havde jeg forventet på forhånd at de ville få huk. Dette er fordi de er for unge og fælder en del pluds fjerdragten var slidt desværre. Jeg fik heller ikke de rigtige haner med af de perlegrå, da de havde smidt halen. Derfor var det de yngste der fik chancen og det kan godt ses i kommentarene.
De perlegrå haner fik følgende: 92, 94 og 91
Så det kan siges at det gik rimeligt godt.
Hønerne fik disse: 91, 88, 94 og 0
Hønerne var ældre end hanerne, men er slået for manglende udvikling og den ringe fjerkvalitet af fæld og slidt. Derfor kan man godt være tilfreds. 0 var til gengæld ikke så godt og det kom fordi hun havde dun mellem tæerne. Jeg fik dog en ærespræmie på dem alligevel.
Jeg havde også en blå randtegnet hane med på alder med hønerne. Han fik 92 og havde fået mere hvis der ikke havde manglet to halefjer og han ikke var begyndt at fælde i halskraven.
Jeg havde også en hvid med for at fylde op. Han fik 0 og gæt en gang. Det var også fordi han havde dun mellem tæerne. Ellers havde han fået 88. Hvilket heller ikke var prangende. Det han er slået på er at han er for klejn af krop og mangler derved mere brystfylde og brede af krop. Der ønskes også en bredere kam. Alt sammen skyldes at han er min anden yngste kylling og derfor mangler en del udvikling, men dommeren skal slå på det han ser og ikke hvad jeg ved. Så det er retfærdigt.
Jeg må bare få lagt til i ordenlig tid til næste år og derved håbe at det kommer til at gå bedre.

Duerne skal vi også have med synes jeg og det gik lidt blandet for mig.
Mine Tyske Skønhedsbrevduer fik følgende: IM, 94 og 94
Den første kom ikke med fordi hun havde griset sig til og var blevet mindre racetypisk. Den ensfarvede røde er svær, men der er grænser alligevel.
Den Dominantrøde klarede sig rimelig godt at at den stod helt forkert og ikke ville vise sig og den Dominant gule klarede sig også ganske fint.
Klippeduerne, som jeg skal til at af med klarede sig godt som de plejer. Hannen fik 95 og hunnerne fik følgende: 94, 92, 93 og 95. Hvilket var nok til en ærespræmie heldigvis. Den med 92 er slået for øjnfarve og det er fordi hun er for ung og ikke har fået den rigtige endnu. Dommeren har ramt dem pointmæssigt godt. Hvis han havde været hård kunne han have dømt et par stykker ned i grov fejl med for lys bug. Hvilket var acceptabelt. Dog stod duerne godt hvilket var rart.
Jeg havde også lidt indkøbte Danske Parykker med for at vise dem frem. Disse skal erstatte mine Klippeduer og det gik fint for dem af at parykken fældede lidt. Den sorte han fik 93 og hunnen fik 95. De røde hanner fik 94 og 93. Den røde hun fik 94. Så jeg var ganske godt tilfreds af at de kun skulle med for fremvisningen. Jeg fik oven i købet en 1. præmie/kåringspræmie på de røde. Så helt galt gik det ikke.
Mine kære Mookee gik det imidlertid ikke så godt med. Hannen stod meget skidt og ville slet ikke holde vingerne rigtigt og dette blev han ved med resten af weekenden. Han endte med at få 92. Hunnerne klarede sig bedre og fik 94 og 95. Den der fik 94 stod heller ikke godt om lørdagen hvor dommeren dømte, men om søndagen ville hun godt stå rigtigt hvilket var en skam. Så denne gang vandt jeg ikke bedste due med hende. Det har hun så gjort de sidste tre år, så det var på tide en anden gjorde det. Den der fik 95 stod meget bedre end hun plejede lørdag hvor dommeren dømte og derfor fik hun velfortjent et point mere end hun plejer. Dette stoppede hun så med søndag at stå rigtigt, men imens dommeren dømte stod hun rigtigt hvilket var rart. Det endte med en lille 1. præmie/kåringspræmie på disse også.
Generelt kan siges at fældningen er faldet sent for os både i høns og duer og derfor kan jeg kun være tilfreds med bedømmelsen. Ville ønske det var gået bedre, men må håbe at det går bedre til næste år.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #28 Dato: 23 November , 2011, 08:22 »
Glemte helt at jeg blev Senior-klubmester Duer for de seks bedste duer. Så en pokal fik man dog med hjem.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #29 Dato: 23 November , 2011, 08:24 »
Det gik jo så alligevel OK, Frank, tillykke /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk