Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Hønsepriser

Max. 50 kr.
0 (0%)
50 - 100 kr.
0 (0%)
101 - 200 kr.
0 (0%)
201 - 300 kr.
0 (0%)
301 - 400 kr.
0 (0%)
401 - 500 kr.
0 (0%)
Over 500 kr.
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 0

Forfatter Emne: Hva ska den koste ??  (Læst 67773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #30 Dato: 28 Marts , 2011, 18:00 »
Nu er jeg ikke nået så langt endnu så jeg skal til at sælge men jeg tror jeg vil have det på samme måde som hvis jeg skulle sælge et af mine andre dyr. Er jeg ikke tilfreds med personen som skal købe bliver handlen ikke til noget. Og det er uanset hvad dyret koster.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #31 Dato: 28 Marts , 2011, 18:12 »
Hvis jeg ville sælge de høns, der ikke skal være andet en havehøns, så sælger jeg dem for 50-75 kr.

Hvis det er høns/haner, som jeg sorterer ud til sidst. Altså høns af rigtig god kvalitet, men jeg skal ikke bruge dem da jeg selv har nok.
Da vil prisen være, som hvis jeg købt dem af en anerkendt avler. Dvs. ca kr. 200,- og opad.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #32 Dato: 28 Marts , 2011, 18:20 »
En hybrid hønike (tæt på æglægning) koster 45-125 kr. pr. stk. alt efter hvor i landet det er.

Skal racehøns så ikke være dyrere ? og prisen på foder bliver ved med at stige ?
« Senest Redigeret: 28 Marts , 2011, 18:21 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #33 Dato: 29 Marts , 2011, 08:13 »
Selvfølgelig skal prisen være højere, det er jo en bedre kvalitet? Dyret holder længere og man får også noget godt ud af deres kyllinger. Foderpriserne er selvfølgelig steget, men alt stiger jo nu, så prisen på hønsene må vel stige tilsvarende :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #34 Dato: 29 Marts , 2011, 08:54 »
Det er også lidt underligt at man næsten altid får smidt hanerne i nakken, men hvis man prøver at avle seriøst, så er hanerne jo vigtigere end hønerne, da hanerne leverer gener til mange kyllinger, mens hønsene kun er ansvarlige for deres egne æg. Så en flot hane (udstillingskvalitet med mange points) burde koste mere end en høne. Jeg har det sådan, at jeg selvfølgelig betaler hvad der forlanges, men er da glad hvis jeg får rabat, men jeg kunne ikke finde på selv at bede om det. Jeg fik f.eks rabat på barnevelderkyllinger sidste år, da jeg er medlem af foreningen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #35 Dato: 29 Marts , 2011, 08:57 »
Jo, Lene, prisen burde være højere, hvis man skal regne i udgifter pr. dyr. Men alligevel synes jeg jo det er fantastisk at man imellem hønseavlere ofte køber/sælger ok avlsdyr til mellem 100 og 150 kr. (jeg har oftere givet 100 end 150, men ok, jeg bor jo også på den billige side af broen  :D). De dyr jeg indtil videre har købt har ofte været avlerens næstbedste, og så må jeg jo selv se om jeg kan gøre dem endnu bedre.

Det gør jo, at det er overkommeligt at dyrke sin hobby. Og hobby koster, så er det jo op til en selv at begrænse sig efter økonomisk evne.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #36 Dato: 29 Marts , 2011, 09:20 »
Jeg "forærer" ikke mine høns væk. Det har kostet blod, sved og tårer samt ussel mammon at få dem til Danmark. De høns, jeg sælger, er alle høns, som er tilbage efter mange sorteringer, de er stadig ikke perfekte, men det er gode høns.
Selv om jeg får en ordentlig pris for mine høns, ja, "så kan det ikke betale sig", men det er så heller ikke derfor, jeg har høns. Det er dog rigtig dejligt, at få et tilskud til foderet, ringene osv. en gang i mellem, når man sælger et par høns. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #37 Dato: 29 Marts , 2011, 21:57 »
Har man udset sig nogle dyr man bare må eje, så må man betale hvad der forlanges.

Jeg har lige købt et sæt (1,3) Hollandske dværge til 150,- stk. fra hovedlandet

Jeg sparede dog transport udgifter pga. dette gode forum, og tak til Allan Jørgensen for det.
på den måde er udgifterne overkommelige, ellers havde jeg nok nøjes med rugeæg, de er bare svære at skaffe lige pt.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #38 Dato: 29 Marts , 2011, 22:48 »
I det øjeblik både sælger og køber er enige om prisen er prisen rigtig.... sådan må det vel være.... trods alt
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #39 Dato: 30 Marts , 2011, 08:33 »
I det øjeblik både sælger og køber er enige om prisen er prisen rigtig.... sådan må det vel være.... trods alt
Vise ord fra en vis Quinde /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #40 Dato: 03 Maj , 2011, 23:20 »

Men fremover er min standardpris 100 kr. pr. høne. 75 kr. pr. hane samt 5 kr pr rugeæg. Ved endnu ikke hvad jeg skal tage for daggamle eller kyllinger :)

Hvis du sætter prisen til en 5 krone pr rugeæg, burde prisen for dine daggamle kyllinger så ikke være mindst det dobbelte - du har dog brugt strøm på at ruge i ca tre uger som du også skal betale for. Og når du så sælger kyllinger skulle man så ikke mene at man, som den der har ruget dem ud, skal have bare lidt af det foder ind (prismæssigt) som der stoppes i dyrene??

Jeg sælger selv rugeæg for 10 kroner stykket - og kan sige at der er ok klækkeprocent  - 10 kyllinger ud af 10 æg (ivhertfald på det jeg har fået ruget ud hos andre - mit eget forsøg hjemme slog fejl)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #41 Dato: 04 Maj , 2011, 00:46 »
Jeg tager normalt 100 kr pr dyr når de sælges, uanset om det er hane eller høne. De dårlige haner bliver jo slagtet så snart det kan ses at de ikke lever op til standarden. Et godt dyr kan da koste 200-300 kr, men de sælges sjældent.
De fleste dyr jeg køber kommer fra Tyskland og så er prisen jo en hel anden.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #42 Dato: 04 Maj , 2011, 11:14 »
Jeg har også sidden fastlagt prisen :).. 30 kr. pr. daggammel kylling. Derudover 5 kr pr. uge :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #43 Dato: 26 Maj , 2011, 16:21 »
Der er ikke mange som har stemt (kun 210 ud af snart 5000 medlemmer) , men alle har nok alligevel en mening om priser.

Så kom og stem .... og husk det er helt anonymt.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #44 Dato: 27 Maj , 2011, 05:42 »
Tja, vi lader alle til at være nogenlunde enige om at prisen skal være omkring de 100 pr. voksne dyr - så er det bare prisen på rugeæg og undgyr.

Mener Lene har lavet en udregning tidligere om hvad det koster at lave et ungdyr fra man smider ægget i maskinen til dyret er varmefrit og kan begynde at lægge æg.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk