Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til race!  (Læst 1977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mia Milla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Hjælp til race!
« Dato: 12 Januar , 2011, 14:29 »
hey allesammen jeg er helt ny herinde  :)

jeg har haft høns hos mine forældre siden jeg var barn (på min opfodring) og nu da jeg er flyttet hjemmefra savner jeg at have dem!

jeg er så heldig at have en studie bolig med have hvor man godt må have høns den er jo ikke voldsom stor så derfor må det også blive en dværg race.

jeg kender ikke så mange racer da vi næsten kun har haft hybrid høns. jeg har dog kigget lidt rundt og jeg kan godt lide Wyandot (guld sort/randet) som jeg også har haft en af før, men den havde det med at blive skruk og det har jeg ikke plads til her. jeg har også kigget på Araucana som lyder fanastiske men det lyder som om de næsten er mulige at få fat i, derfor spørger jeg nu jer til hjælp.

hvilken race ville passe godt og hvor (på Fyn) ville det være muligt at få to voksne høns?  ???

mvh den nye!  :-*

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hjælp til race!
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2011, 15:30 »
Store araucana er næsten ligeså små som dværgwyandotter, i hvert fald de haleløse. Og de er da til at skaffe men det er nok svært at få andet end rugeæg og kyllinger lige nu :) men hvis du får et par kyllinger så bliver de jo også dejligt tamme /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hjælp til race!
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2011, 15:41 »
Jamen nu ved du hvad du skal i weekenden... Der er nemlig fjerkræudstilling i Nyborg, så der kan du få kontakter til at skaffe høns :D

Du kunne jo evt. overveje nogle sebright som er en lille dværghøne...(som vistnok også er i Nyborg)

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=14546.0

Velkommen til
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp til race!
« Svar #3 Dato: 12 Januar , 2011, 16:46 »
Velkommen på forum, Maria  :D
Jeg anbefaler også et besøg i Nyborg i weekenden, der kan du sikkert finde nogle gode kontakter, og det er ret almindeligt, at avlere skal af med nogle af deres dyr, når udstillingerne er overstået. Så der kan du måske være heldig *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hjælp til race!
« Svar #4 Dato: 12 Januar , 2011, 17:04 »
Velkommen på forum!

Jeg synes også at du skulle besøge den udstilling - og hvis du så falder for Danske Landhøns i dværg, så har jeg to voksne høner gående som du godt kan købe billigt, hvis du skulle komme til Vestjylland ved lejlighed.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.