Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken forsvindingskasse skal jeg købe?  (Læst 9570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Clausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Hvilken forsvindingskasse skal jeg købe?
« Dato: 16 April , 2008, 20:13 »
Jeg vil gerne anskaffe mig en forsvindingsredekasse, for der er alt for ofte snavsede og spiste æg i rederne.

Jeg har kigget på nogle forsvindingskasser hos Thisted og hos Mejlskov. Men hvad vil I kloge hønsefolk anbefale mig?

mvh Marianne
0,2 Siberian Huskies
1,1 Danske Landhøns
0,1,6 Store Australorps
0,0,1 Blandingskylling

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvilken forsvindingskasse skal jeg købe?
« Svar #1 Dato: 16 April , 2008, 20:59 »
Mine høns bruger ikke forsvindings reder, de bruger en transport boks, og kasser jeg har sat op, jeg har ellers 2x3 rums forsvindingsreder, men de bruger dem aldrig, så det ikke sikkert dine vil bruge dem, du skriver snavset æg, jeg skifter spåner ret tit, det synes jeg hjalp på de snavset æg, men det at de spiser æggene, det ved jeg ikke rigtig noget om, men jeg ved at det er der nogen herinde der gør. ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hvilken forsvindingskasse skal jeg købe?
« Svar #2 Dato: 17 April , 2008, 09:12 »
Hej Marianne.

Jeg har ikke selv prøvet forsvindingsreder, men jeg ved at hønsene ikke er så glade for dem. Jeg har læst, at de godt lige kan lide at arrangere de lagte æg efterfølgende.

Hvis du har meget mudder i din hønsegård og hønsene derved får beskidte fødder, vil jeg anbefale dig at lægge nogle grangrene foran smuthullet, det virker rigtig godt. Ellers er rene spåner indendørs, som Berit skriver, gode.

Jeg har for ikke så længe siden undersøgt lidt omkring ægspiseri og har skrevet denne artikel, som ligger i leksikon. Håber du kan bruge rådene til noget.
Ægspiseri
« Senest Redigeret: 24 ſeptember , 2008, 16:33 Fra Finn Jensen »