Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Croad Langshans  (Læst 16669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Filip Sebastian

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Croad Langshans
« Svar #30 Dato: 15 Juli , 2010, 16:09 »
Hej Thorleif.

Min kammerat Kaj Hansen i Flakkebjerg syd for Slagelse har anskaffet sorte croad langshan i år.

Hanen er noget lille, men  hønsene er OK,  så han vil sikkert gerne bytte dyr!
Bortset fra størrelsen er dyrene fint racetypiske!

Hilsen fra Filip Sebastian,  dansk fjerkrædommer.

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #31 Dato: 07 August , 2010, 12:57 »
Marianne:  Ja ved foerste oeyekast minder Australorps meget om Croad Langshan, men det er ingen tilfeldighed! Da man "fandt op" Austalorps,brugte man meget Croad Langshan i "blandingen".
Filip: Det er et af problemerne ved for meget in-avl i Croads for mange nu, de bliver mindre og mindre. Det er noget af det jeg arbejder med, jeg avler for stoerrelse og aeg-produktion og type, saa fjederpragten lider en smule, men udstillingsdyr og "brugsdyr" avles jo etter forskellige principper. Jeg haver ingen store sorte, kun hvide, men jeg har baade sorte og hvide i dvaerg, og disse er perfekte nu, virkelig flotte typer, og de legger over 200 aeg, og "rigtige" Croad-aeg. For nogle aar siden var de ofte lidt for brune, men jeg avlede kun paa hoener der lagde rosa/plummefargede aeg, og nu er det perfekt, saa nu kan jeg koncentrere mig om at lage linier, saa forhaabentlig, inden jeg fylder 100 vil jeg have 4 linier med over 40 generationer uden innavl. Din ven haver antakelig Croads ifra Tyskland, og da skal han nok forsoege at faa sig nogen aeg sendt ifra Storbrittanien, for at "avle ud", saa kan han nok systematisk avle to uafhengige linier, og langsomt arbejde stoerrelsen op igen. Han skal da vaere streng med sig selv, og smide ud smaa dyr, og kun avle paa de store? Min ven (lige udenfor London) Terry, haver nogen gode typer, se  www.terryschucks.co.uk

Offline Brandkårsskogen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
  • Svenska på besök!
    • Brandkårsskogen
Sv: Croad Langshans
« Svar #32 Dato: 14 August , 2010, 13:55 »
 :) Nu har mina Croads blivit 7 veckor <L!

Se fler bilder på hemsidan om ni vill; klicka här!



Brahma, Faverolle, Croad Langshan

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Croad Langshans
« Svar #33 Dato: 14 August , 2010, 16:07 »
De ser skønne ud  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Brandkårsskogen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
  • Svenska på besök!
    • Brandkårsskogen
Sv: Croad Langshans
« Svar #34 Dato: 14 August , 2010, 19:37 »
Brahma, Faverolle, Croad Langshan