Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Croad Langshans  (Læst 16669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Croad Langshans
« Svar #15 Dato: 19 April , 2010, 16:19 »
Erling Rønnest herinde fra har Croad Langshans i dværg i en fantastisk smuk blå variant. Han er en fantastisk venlig mand så måske har du held der.

Pekin bantam hedder dværg kochin i dk og er meget populære /o

Nej Johanne...

Jeg har LANGSHAN i dværg.... Det er ikke det samme..

 Croad Langshans er fodbefjeret....

Mvh.
Erling
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Croad Langshans
« Svar #16 Dato: 19 April , 2010, 16:37 »
ÅÅÅHHHH WANDA!!!

Hvis ikke det var fordi du virker som en sød,rar  og dejlig person, der er tilpas tosset til at være en jeg kunne bruge mange timer med IRL så havde du kommet over knæet for den der!
Det hedder IKKE Lolland-Falster! /f Der er stor,stor forskel! Der er Lolland og så er der Falster, og ja, jeg er én af dem det virkelig irriterer, når Lolland og Falster bliver nævnt i flæng, hvis du skulle være i tvivl ;D

( Siger jo heller ikke at du er fynbo eller nordjyde  ::) )


Thorleif: Hvor på Lolland slår du dig ned henne?


næææææ men får tit at vide jeg bor på tysklands odde ;D

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Croad Langshans
« Svar #17 Dato: 19 April , 2010, 16:39 »
hej Thorleif

Jeg er sikker på hvis du har nogle engelske blod linjer, så kan du nok få lidt dansk ved at bytte.

Finder lige hvem der udstille de store på landudstillinger og så kan du kontakte vedkommende når du kommer til landet.


Tommy

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #18 Dato: 19 April , 2010, 19:30 »
Jeg takker igen for al venlighed og hjelpsomhed, lige som jeg erindrer Danmark og Danske. Jeg kan gierne poste nogle billeder, men jeg maa koebe et nyt kamera foerst,det gamle kunde ikke svoemme!
Ja, det er rigtig, Croad Langshan og Tysk Langshan er nu 2 racer, jeg har ogsaa opdretet nogle blaa, ta en sort til en hvid = blaa, hvide og sorte afkom, men de blaa er ikke godkiendt. Jeg har en speciel forkaerlighed for de hvide, baade de store og bantam, men iblandt maa man avle in lidt sort eller blaa. Da hvid er en dominant farve-gen, kommer de hvide saa sterkt tilbage, meget fascinerende. Jeg har ikke bestemt hvor paa Lolland ennu, det er jo saa mange koenne stede der, jeg maa foerst saelge et stort sted her i Storbritanien, har haft etpar job-tilbud, saa vi faar se.
Jeg har ogsaa nogle faa Pekin-Bantams, eller Dvaerg-Cochin som I kaller dem. I Amerika heder de ogsaa Dverg-Cochins. Jeh har sorte og sort partridge. Mine mascots. Jeg blogger ogsaa paa http://www.thepoultrysite.com/ som Ashgroveinn.
Jeg glaeder meg til at treffe saa mange som mulig af dere, og hvis nogen af jer kommer over nogen der opdraeter Croad Langshans, store og smaa, saa vil jeg nok gerne bytte, vi skal nok bli enige! Er det nogen der har en ide om hvor mange Croad Langshans det findes i Danmark?

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Croad Langshans
« Svar #19 Dato: 24 Maj , 2010, 12:36 »
Er croad langshans en race som ruger?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #20 Dato: 24 Maj , 2010, 22:41 »
Ja, de sidder gierne, men ofte bliver de foerst skrukke i 2-3-4 aars alderen. De er MEGET gode moedre.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Croad Langshans
« Svar #21 Dato: 24 Maj , 2010, 23:20 »
Har siddet og kigget på dem på nettet i dag, de er SKØNNE! Du må lave en beskrivelse til galleriet :)

Hvis du har nogle store hvide høner at sælge af på et tidspunkt aftager jeg gerne, har desværre ikke plads til flere stammer med mindre jeg bliver træt af nogle af de racer jeg har ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #22 Dato: 25 Maj , 2010, 17:52 »
Ja, det kunde vel la seg ordne, men jeg skal jo komme meg til Danmark foerst. Jeg haver et stort sted at saelge her i Storbritanien foerst, og der er meget at ordne. Jeg have haft papirer ifra de offentlige vedr. import af fjaerkre ifra Wales til Danmark, og det vil ogsaa blive et mareridt. Men, jeg haver drevet med disse Croads saa lenge nu, at det vilde vaere aergerligt at holde op nu, baade dverge og de store, og jeg haver virkelig kommet langt med mine stammer. Specielt dvaergene, da problemet med dem er at faa de til at legge den korrekte farve aeg, ligesom de store, og jeg haver nu en hvid og en sort stamme som legger perfekt aeg, ser meget godt ud, og haver et utrolig gemyd. Det er ikke mulig aa opdraette pefekt udstillingsdyr der legger perfekt, det ene gaar ofte ud over det annet, og jeg haver lagt vaegt paa aegsiden, og er ogsaa veldig heldig med gemydet. Og saa godt som de smager! Min store hvide hane vejer 6,5 kilo, og hans stoerste kone vejer naesten 5, og hele familjen legger godt med aeg. Var det nok skryd? Se om du kan finde en hvid hoene eller to i Danmark, saa naar jeg ankommer vi du ha muligheden til en "super-udkrysning". Jeg tror nok at jeg vil forsoege at avle in en Jersey Kaempe ifra en GOD aeg-leggende familje, og saa krydse tilbage til Croad Langshan 3-4-5 generationer. Trods alt, Jersey Kaempe er "lavet af" Croad Langshans.

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #23 Dato: 25 Maj , 2010, 23:45 »
Svar til Johanne foerst (ladies first): Jeg skal poste nogle billeder her paa denne traad, saa du kan se, jeg tror jeg  faar tid engang imorgen. Ellers saa havde jeg en bekendt for 20-30-aar siden oppe paa Nord-Jylland der hed Schioedt, Joergen Schioedt, han var Danmarks eneste "jump-jockey". Er han i  familie med dig?
Svar til Lugovets: Ja jeg gleder mig meget, og ja, det ser ud som om Lolland er et rigtigt fjaerkre-rige. Jeg vidste dog ikke at det var Croad Langshans i Tyskland, jeg troede kun de havde Langshans der, men det finder jeg nok ud af. Der er mange der forvegsler de to racer, de er jo egentlig den samme race, hovedsaglig.

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #24 Dato: 29 Maj , 2010, 20:10 »
Foroeger  at laste op nogen billeder.

thorleif

  • Gæst
Sv: Croad Langshans
« Svar #25 Dato: 29 Maj , 2010, 20:13 »
Det gik vidst? Et til:

Offline Brandkårsskogen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
  • Svenska på besök!
    • Brandkårsskogen
Sv: Croad Langshans
« Svar #26 Dato: 14 Juli , 2010, 21:06 »
 :) Hej Thorleif!

Jag har skickat dig ett PM då jag själv precis börjat med rasen Croad Langshan!

Hoppas på svar!

/Maria
Brahma, Faverolle, Croad Langshan

Offline Brandkårsskogen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
  • Svenska på besök!
    • Brandkårsskogen
Sv: Croad Langshans
« Svar #27 Dato: 14 Juli , 2010, 21:10 »
 :) När jag ändå är här på detta danska forum i jakt på Croad Langshanvänner 8) så kan jag passa på att visa mina små kycklingar som är 4 veckor nu!
Brahma, Faverolle, Croad Langshan

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Croad Langshans
« Svar #28 Dato: 14 Juli , 2010, 21:59 »
Oj, hvor er de fine!!  /o

Så godt de store sorte på Landsudstillingen i Herning, de var flotte! Troede først de var australorps, men så så jeg fjerene på benene. De er nærmest lige så store.
Mvh Marianne

Offline Brandkårsskogen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
  • Svenska på besök!
    • Brandkårsskogen
Sv: Croad Langshans
« Svar #29 Dato: 14 Juli , 2010, 22:01 »
Oj, hvor er de fine!!  /o

Så godt de store sorte på Landsudstillingen i Herning, de var flotte! Troede først de var australorps, men så så jeg fjerene på benene. De er nærmest lige så store.
:) Tack! Ja, de är verkligen fina och speciella! Ska bli kul när de blir stora  ;)!
Brahma, Faverolle, Croad Langshan