Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 1 år og stadig ikke æg?  (Læst 4161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline eldoni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
1 år og stadig ikke æg?
« Dato: 27 Marts , 2010, 09:49 »
Jeg er totalt nybegynder og har kun haft høns siden juli. Jeg er dog begyndt at overveje om jeg gør noget forkert, da jeg næsten ingen æg får. (jeg har lille tolmodighed :O)

Min lille flok består af en dv. Kocking fra marts 2009.(jf. bogen alt om høns den sikre rase hvis man vil have æg). Jeg ved med sikkerhed den er fra marts selv om den først flyttede ind i juli da mine børn var ude og se den klægge.

3 dv. Australorps (dog købt som Orpinton, oplyst at de var klægget april 2009)

1. dv wayndotter alder mellem 1 og 2 år.

Denne lille flok på 5 høns lagde deres første æg for 14 dage siden, men der kommer kun 1 æg hver 3 dag, hvilket tyder på kun en høne lægger æg. Efter hvilke fjer der ligger i reden tror jeg det er wayndotten som giver os lidt glæde.

Nu er vi sidst i marts, burde der ikke komme nogle flere æg?

jeg fodre med æglægningspiller, og rester fra husholdningen.....

Vh

Tonni

Offline alfa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 232
Sv: 1 år og stadig ikke æg?
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2010, 10:25 »
Hej - som nybegynder vil jeg helst ikke komme med alt for mange direkte råd.
Jeg har også dværgkochin (og bor på Amager  /o ) der er fra 2009 , de giver lidt over 1 æg hver anden dag (gennemsnit).
Jeg fodre med kanarieblanding (fra Amager mølle) iblandet lidt æglægningspiller, vi har forlænget de lyse timer et par timer morgen og aften.
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: 1 år og stadig ikke æg?
« Svar #2 Dato: 27 Marts , 2010, 11:05 »