Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange racer har i??  (Læst 11976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Hvor mange racer har i??
« Svar #30 Dato: 17 ſeptember , 2009, 17:23 »
Jeg har dværg wyandotter, mille fleurs, toppede hollændere, franske maraner, skånske blomsterhøns, guldfasaner, engelske undulater, rosella parakitter og nymfe parakitter. Alle i samme gård, men de har forskellige "sovehuse".

Dværghønsene er under udfasning, så jeg regner med at der i fremtiden vil være maraner og skånske blomsterhøns foruden fasanerne og småfuglene.

Dværghønsene er efterhånden et mix af mille fleurs, wyandot med lidt krydderi af guldfasan. De store høns er ikke blandet og bliver det heller ikke. Iår har jeg hårdhændet fjernet alle æg, selvom wyandotterne skiftes til at være skruk. Blomsterne er udruget af æg fra min kollegas hønsehold, så de er også rene.

Min nuværende hane, Henning er mix af wyandot og mille fleurs. Hans efterfølger er Gösta som er ren skånsk blomsterhane.

Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvor mange racer har i??
« Svar #31 Dato: 17 ſeptember , 2009, 20:00 »
Her i huset har vi foruden hunde og kaniner:
Guldfasaner
Maraner
Kochin
Kochin/æglæggere
Araucanaer
Australorp
Silker
Mille Fleur
Toppede Hollændere
Sussex
Faverolles
Plymouth Rock

Så tror jeg nok ingen er glemt  ;D
« Senest Redigeret: 17 ſeptember , 2009, 21:12 Fra LisbethPilkjær »

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor mange racer har i??
« Svar #32 Dato: 17 ſeptember , 2009, 20:23 »
Uha...hvis vi skal alle dyr igennem bli'r det rigtig mange...hvis vi holder os til fjerkræ blir det til:

moskusænder
hane af sussex og isa brown
dværgorpington
australorps
skånske blomsterhøns
og et par af ukendte

på ønskelisten står der et par rugeglade piger  :D