Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns?  (Læst 1704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Nye høns?
« Dato: 15 ſeptember , 2009, 21:29 »
Hej igen, undskyld dette indlægs spam fra mig idag :o ;D men er nybegynder og har et hav af soørgsmål - og synes siden her er alt for cool  ::)

Mine 6 kyllinger er 6 uger gl. Men men jeg vil gerne have nogle flere  ::) det skal være silkehøns - men hvornår kan jeg føre dem sammen og hvor gl. skal jeg vælge de nye?? Jeg kan nemlig ikk nøjes med mine 6 stk  ::) hvoraf jeg mistænker halvdelen af dem at være haner  :D

Hilsen
Vigge

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Nye høns?
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2009, 21:37 »
Jeg synes det er mere væsenlig at tage højde for det sociale end for deres alder ved sammenførelse. Med det mener jeg at de 6 er en fin lille gruppe. Nye høns ,kyllinger eller hvad du nu finder skal så også være en lille gruppe på mindst to. Jeg har aldrig oplevet problemer ved sammenføringer uanset aldersforskel når blot de små fjerbunker har en ven  ;D
Finder du nogle der er meget ældre end dem du har kan du jo lave lidt skjul som kun de små kan søge tilflugt i om nødvendigt.
I sommer kom jeg hjem med 2 silkebørn til mine egne voksne silker...de tog bare imod dem med åbne vinger  :)
Så jeg ville da bare skaffe mig de silker der nu var mulige at få fat i ..og så holde et vågent øje med sammenføringen hvis jeg var dig  /2
Med venlig hilsen Søs

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nye høns?
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2009, 22:33 »
Jeg har også gjort mig den erfaring, at man altis skal føre sammen i grupper! Jeg har haft mine skånske blomsterhøns og mine silker adskilt, fordi jeg startede med kun at have én silkehøne (de andre 3 viste sig at være haner!  *s ), som jeg prøvede at sætte ind hos dem. Dét gik ikke, stakkels høne! :(

Her forleden, satte jeg så 3 silkedamer ind, som havde fået lidt mere alder, og sandelig om det ikke gik fint!! *p De får et lille hak indimellem, men slet ikke noget som de skånske ikke også gør efter hinanden indimellem :)

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Nye høns?
« Svar #3 Dato: 16 ſeptember , 2009, 05:55 »
Jeg har 2 silkekyllinger, du kan købe.

Jeg ved endnu ikke, om de er haner eller høner.

Jeg bor ca. 30km fra Aalborg.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Nye høns?
« Svar #4 Dato: 16 ſeptember , 2009, 13:11 »
Tak for svar og tak for tilbuddet  ;) men jeg skal have nogle jeg er sikker på er høner, da jeg mistænker mine for at være 3 haner.. så nok haner her  ;)

Vigge