Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...  (Læst 16016 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #15 Dato: 07 Juli , 2013, 17:02 »
Du kan ikke gøre stort andet end at vente. ;) Måske er de ikke stærke nok til at komme ud ved egen hjælp. Der må være nogen, der har erfaring med det.

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #16 Dato: 07 Juli , 2013, 18:13 »
Wuuhii!! Mens jeg stod og prøvede at lokalisere det pippende æg, lød der et knas og en fin stjerne kom frem på et af æggene!! Er så glad :D

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #17 Dato: 07 Juli , 2013, 19:18 »
...vi følger spændt med og venter fortsættelsen...

pas nu på ikke at køle dem ned ved for meget kiggeri :-)
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #18 Dato: 07 Juli , 2013, 20:22 »
Jo, jeg kigger gennem plastikruden, som er på begge sider, så lukker ikke fugtigheden ud, andet end når jeg kommer vand på...

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #19 Dato: 07 Juli , 2013, 23:08 »
Endnu een har slået hul på skallen...

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #20 Dato: 07 Juli , 2013, 23:33 »
Det bliver spændende i  morgen tidlig. /o

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #21 Dato: 07 Juli , 2013, 23:36 »
Sid på hænderne, læs en god bog, drik en masse vand, og gå en lang tur, sov godt, i morgen er der nok et par kyllinger, de kan være temmelig længe om at komme ud af ægget fra de laver hul og til de er ude, kan nemt gå et halvt til et helt døgn.
Da de nu er lidt sent på den, kan det også være svært for dem at komme ud, og måske går det slet ikke, men giv dem nu tid, og så længe de arbejder og hviler og pipper, så går det nok ...
Hvilken rugemaskine har du, jeg husker ikke om det har stået i tråden, men det kan jo være den er dårligt justeret
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #22 Dato: 08 Juli , 2013, 06:28 »
Vi har en brinsea octagon 20 advance, og vi har muligvis haft en lidt lav temperatur. Den har stået på 37,5, men når vi har tjekket med termometer selv, har den været, som oftest, under. Men vi har ikke turde pille ved noget i tilfælde af at vi gjorde noget galt...
Her il morgen endnu en stjerne i et æg, så to huller og en stjerne lige pt. Er glad for at jeg skal på arbejde, for ellers ville jeg slet ikke kunne abstrahere fra dem. Hvor meget skal fugtigheden være når de skal ud af skallen? Den står på ca. 70.
Håber at de små kan kæmpe sig ud af skallen i løbet af i dag.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #23 Dato: 08 Juli , 2013, 08:59 »
70% er ok, min maskine står mellem 65-70 og det er max, så det skal nok gå...
Jeg håber du får lidt ud af det,, så du kan nyde nogle små sommerkyllinger  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #24 Dato: 08 Juli , 2013, 15:29 »
2 kyller !!!! Ingen udvikling ved den som lavede stjerne i morges. Nu tumler de små kyller rundt i de andre æg - kan det skade deres chance for overlevelse/prikke hul?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #25 Dato: 08 Juli , 2013, 16:00 »
Du skal IKKE begynde at pille ved æggene endnu - fra stjerne til klækning kan der sagtens gå 12 timer ...og sikkert længere
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #26 Dato: 08 Juli , 2013, 16:39 »
Uha - jeg skal heller ikke til at pille ved det. Læste at der kunne gå op til et døgn... Den første var ca. 15-18 timer om det. Men der kunne man også se at den virkelig arbejdede for sagen :D Den klækkede i øvrigt også den gale vej og ægget var det mindste, så den har virkelig haft lyst til livet :)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #27 Dato: 08 Juli , 2013, 16:43 »
2 kyller !!!! Ingen udvikling ved den som lavede stjerne i morges. Nu tumler de små kyller rundt i de andre æg - kan det skade deres chance for overlevelse/prikke hul?

jeg misforstod vist dit spørgsmål ??? de allerede klækkede kyllingers pippen og roden rundt giver de ikke klækkede mod på at skynde sig ud af ægget
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #28 Dato: 08 Juli , 2013, 18:58 »
Det skal jeg da lige for - en kylling er lige klækket efter 1 time og 30-35 min. Vildt! Og den klækkede for øjnene af os! Stort! Den som lavede stjerne i morges har lavet hul, men der er blod på membranen rundt om hullet. Den arbejder stadig, men langsomt... Er lidt bekymret for blodet - er det normalt?
Ps. Tusinde tak for alle svar - jeg, nybegynder, hønemor kan bruge alle de råd der kan gives :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Rugedag 21 maranæg - ingen tegn på noget...
« Svar #29 Dato: 08 Juli , 2013, 19:04 »
Den skal nok have god tid, og der kan godt komme lidt blod, men det er aldrig til at vide om den har energien til at komme hele vejen, men tillykke med det foreløbige resultat,,  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn