Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns med utraditionelle æg  (Læst 17078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Høns med utraditionelle æg
« Dato: 29 Maj , 2013, 09:51 »
Hey :D

Jeg er begyndt at lege lidt med tanken om en 3. flok høns, da jeg er blevet helt bidt af tanken om en broget flok uden en hane. Og jeg kunne derfor virkelig godt tænke mig at høre hvilke høns der ligger de mere utraditionelle æg, altså ikke dem man altid ser i forretningerne i (alm) brun og hvid.

Grunden til jeg ikke ved om der skal en hane til dem eller ej, er fordi jeg først og fremmest ikke aner hvilken hane det så skulle være for at passe til de forskellige racer, og så fordi jeg ikke er vildt meget for tanken om at blande racer.

Håber I kan hjælpe med raceforslag :D Det gør ikke så meget de ligger æg dagligt, bare tanken om knægt kan komme med ud og samle sjove "påskeæg" kan jeg godt li, og så er det bare hyggeligt med et stor flok farvelader der ikke alle ligner hinanden, så de kan få navne :D
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns med utraditionelle æg
« Svar #1 Dato: 29 Maj , 2013, 09:56 »
Gråstribet dværgmaran, wyandotte og blanding mellem dværgmaran og araucana:


Wyandotte, sort-kobber dværgmaran, araucana:


Blå-kobber maran (kunne også have været f.eks. sort-kobber):


Så er der jo også kalkunæg:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.