Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg til udrugning...  (Læst 1164 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorthe76

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Æg til udrugning...
« Dato: 02 April , 2013, 20:39 »
Hejsa.

Er stadig ret ny i det her "hønseri", så spørger måske meget dumt, men når man gerne vil have kyllinger, samler man så æggene sammen under den skrukke høne? Hvis ja, over hvor mange dage kan man så samle med ordentligt resultat til følge...?
Er lige blevet tilbudt at låne en skruk høne, så pludselig blev det lidt aktuelt at vide mere.
Kan man godt flytte en skruk høne til en ny hønsegård med succes, forresten...?

Mange spm., jeg ved det godt - håber nogen vil tage sig tid til at svare...

VH. Dorthe

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Æg til udrugning...
« Svar #1 Dato: 02 April , 2013, 20:52 »
Hej Dorthe
Du kan samle æggene sammen over nogle dage og derefter ligge alle æggene under skrukken, så du sikre at de klækker samtidigt. Jeg tror ikke det er noget problem at flytte skrukken, men jeg ville nok vente med æggene til hun ligger fast.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Alexander Patrick Harholt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 130
Sv: Æg til udrugning...
« Svar #2 Dato: 04 April , 2013, 14:10 »
som regel så stopper skrukhønen med at skrukke når hun flyttes fra et sted til et andet, så vent til hun har lagt mindst 3 dage fast og læg æggene ind under hende om aftenen når der er mørkt, så trykker hun sig fast på reden, ellers må du samle æg ind, og saml helst dem der har en god størrelse så du hele tiden har nogle du kan lægge ind under hende når den tid kommer hvor hun skrukker, æg der max er 14 dage gamle er de bedste at bruge, og husk at de skal vugges vendesca 2-3 gange dagligt og spidsen af ægget skal altid vende nedad
Hilsen

Alexander



Hvid La Fléche