Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår kommer æggene????  (Læst 8671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tylt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #30 Dato: 01 Oktober , 2012, 18:51 »
Jeg venter også på æg efter at ha lavet de finest tænkelige rammer til 8,1 orpington ! De er fra slutningen af marts, og vi vil altså snart gerne se noget "husleje" :) !!! Måske skal vi sætte et tænd /sluk lampe system op - så de blir vækket kl 04 om morgenen ??? Måske fodrer jeg for meget ? Jeg er begyndt at fodre mindre ! Mine orpington sover osse på gulvet !

Offline Ourø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #31 Dato: 01 Oktober , 2012, 19:17 »
Hej Tylt
Ja, så er vores Orper jo lige gamle - hvor har du fået dine fra og hvilken farve har de?
0,3 legbarfarvet stor Orpington
0,3 Sussex (hvid og sorte)
1,0 gul stor Orpington
0,1 rundstrikket kat
1,0 dværgvædderkanin
1,0 forstående mand
0,3 smukke døtre

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #32 Dato: 01 Oktober , 2012, 19:36 »
Der står 8,1 så der kommer ikke mange æg ud af dem.  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tylt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #33 Dato: 01 Oktober , 2012, 20:03 »
godt så 1,8 ...jeg troede damerne skulle først ;)
Mine orpinton er fra Rudy ved Esbjerg og jeg har 1,4 blå og 4 sortsømmede høns.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #34 Dato: 01 Oktober , 2012, 20:10 »
Jeg vil mene at jeres (Rie/Ourø og Mathilde/Tylt) Orpington høniker snart vil levere de første æg.
De Orpington høniker jeg selv har beholdt fra marts og april, som skal videreføre de mange blodlinier jeg avler med, begynder snart da de er begyndt at blive temmelig røde i hoveddelene. Men jeg har også haft lys tændt ved dem siden midt i august, således at deres dag ikke er under 13-15 timer.
Men det fodermæssige skal selvfølgelig også være iorden, og så starter de snart.

Held og lykke med snarlig nye æg ;)

Offline Paw Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #35 Dato: 03 Oktober , 2012, 07:25 »
Hej jeg kan læse og forstå at du har købt dine høns samt rigeligt haner :) i nyborg. Jeg har selv købt en flok der (jeg var mere heldig, kun en var en hane selvom jeg ikke skulle have nogen). Mine lægger heller ikke æg endnu, men det skal de jo nok komme til /o. Det jeg vil sige, er at du nok ikke engang kan være sikker på alderen (alt efter hvad han har sagt til dig). Mine viste sig i hvert fald at være meget yngre end han havde fortalt, nok ca en måned eller to. Derfor begyndte jeg også at undre mig over hvorfor der slet ikke skete noget med æglægningen, men det var altså fordi mine ikke var så gamle som jeg var blevet fortalt.
Der er en der har fortalt mig at jeg måske ikke skal regne med æg før til det tidlige forår hvis ikke de begynder inden vinteren og at orpintoner gennerelt er lidt længere tid om at komme igang med at lægge æg i forhold til de "normale" 6 månedes tid. 
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Ourø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Hvornår kommer æggene????
« Svar #36 Dato: 03 Oktober , 2012, 20:42 »
Hej Paw
Tak for dit svar. Det kan selvfølgelig sagtens være at de er yngre, end vi først havde troet. Det er jo meget svært at vide og se, når man er fuldstændig nybegynder  :-\.
0,3 legbarfarvet stor Orpington
0,3 Sussex (hvid og sorte)
1,0 gul stor Orpington
0,1 rundstrikket kat
1,0 dværgvædderkanin
1,0 forstående mand
0,3 smukke døtre