Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!  (Læst 13024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #30 Dato: 07 ſeptember , 2012, 12:06 »
Dag 40 ;):

De to små damer ruger stadig trofast :o.
Tror roligt vi kan konkludere, at der IKKE kommer noget ud af deres æg ;D

Jeg har alle tænkelige steder (her, facebook, dba, guloggratis, google) ledt efter nogle daggamle kyllinger til dem, men det har desværre ikke været muligt at finde nogen. Eller dvs jeg har fundet nogen i jylland, men kan ikke få transporteret dem til sjælland.

Løsningen ser lige nu ud til at blive at jeg bestiller 4 daggamle Isa Warren hos Bang.dk. Dem kan jeg få om 1 uge.
Jeg er dog ked af at skulle ty til hybrider, men nu skal de små damer altså ikke ligge længere! De startede med at skrukke i uge 30, mens vi var på ferie!
Og den stakkels ensomme hane trænger snart til at damerne rejser sig og holder ham med selskab igen....

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Lone kühnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #31 Dato: 07 ſeptember , 2012, 12:24 »
40 dage det er også helt vild tålmodighed de kære damer har... Det er nok ude for sæson for kyllinger...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #32 Dato: 07 ſeptember , 2012, 12:28 »
Årh, det var vel nok synd at der ikke kom små hollandske dværge  :-[
Håber der er bedre held til foråret   /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #33 Dato: 07 ſeptember , 2012, 12:33 »
Jeg har i hvert fald ikke opgivet at få små Hollandske Dværg-kyller :)
De to damer har jo vist sig som yderst trofaste skrukker :o ;)
Og der var ok befrugtning ved lysning på dag 7 (selvom nogle af rugeæggene var op til 3 uger gamle, og ikke vendt som de burde. Opbevaringstemperaturen var heller ikke helt optimal)

Næste gang får de dog ikke lov til at ligge sammen.
Og hvid jeg til næste år har fået en rugemaskine, så lægger jeg nok æg i den samtidig med at skrukken får æg.

Så burde chancerne da være noget bedre for kyller... ;D

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #34 Dato: 07 ſeptember , 2012, 13:10 »
Så smid dem ud af rederne og ud til hanen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #35 Dato: 09 ſeptember , 2012, 12:20 »
I fredags hentede jeg 5 små nuttede dværg silke-kyllinger til mine 2 små skrukker
Kyllingerne var 6 dage gamle, på jeg var meget spændt på hvordan det ville gå.
Jeg lagde kyllingerne under skrukkerne sent om aftenen, og både skrukker og kyller tog det rigtig fint :D
Lørdag morgen var der fryd og gammen i reden, og dem lille familie fik serveret morgenmad på sengen  ;D.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #36 Dato: 09 ſeptember , 2012, 12:31 »
Jeg forsøger lige om jeg kan lægge billede på fra mobilen.
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #37 Dato: 09 ſeptember , 2012, 12:39 »
Her til morgen var der desværre opstået lidt problemer :'(.
Den ene kylling lå død i huset (en grå)  :(
Dem end skruk passede fint de 4 sidste kyllinger (1 grå og 3 sorte), men dem anden skruk begyndte at hakke efter dem lille grå kylling...
Jeg skyndte mig selvfølgelig at fjerne den høne der hakkede!

Nu går den i et bur ved siden af de andre, på de kan se hinanden. Håber på en succesfuld familiesammenføring om du stykke tid.

Jeg synes bare det er lidt mærkeligt, at den opfører sig sådan, når nu den havde accepteret kyllingerne.....

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Projekt Hollandsk Dværg-skruk er startet!
« Svar #38 Dato: 09 ſeptember , 2012, 13:20 »
Lad du bare en høne om det. Og smid den anden høne ud til hanen. Der er ingen grund at 3 kyllinger har to mødre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub