Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvid italienere nu med billed  (Læst 12108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
hvid italienere nu med billed
« Dato: 27 Juni , 2012, 19:52 »
nu kan jeg læse i leksikonet at der står hvid italienere er flyveske... men men kan de flyve over et hegn på 1.80 cm..

og hvordan er de ellers

nogle der har erfaring med dem
« Senest Redigeret: 29 Juni , 2012, 15:21 Fra farm-svendsen »
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Høns i haven

  • Gæst
Sv: hvid italienere
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2012, 19:54 »
Vi havde nogle da jeg var knægt. Og de var rigtig gode til at flyve. Så nok ikke lige dem du skal satse på hvis du ikke kan overdække.

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: hvid italienere
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2012, 20:13 »
nogle der har dem....
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline napsigal

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: hvid italienere
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2012, 22:53 »
hej jeg har en del store kyllinger og 1,5 fra 2010 og de er meget rolige alle sammen og syndes ikke de er ret flyvende :)mit hegn er 180 og der er ikke net over.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hvid italienere
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2012, 23:48 »
Jeg 4 italiener blandinger, og de flyver ingensteder, selvom de kan komme op på kanten af mit 180 cm hegn, så stikker de ikke nogen steder.
Jeg havde i mit første hønsehold en hvid itailener Esmaralda, hun fløj hver dag ud i haven og lagde æg, og så gik hun uden for lågen og ventede på at blive lukket ind igen.
Hendes evne reddede hende fra ræven 4 gange, for hun fløj 4-5 parceller ned ad vejen og ventede på at blive hentet, til gengæld sov hun højt oppe under loftet efter alle de rævebesøg.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: hvid italienere
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2012, 07:43 »
tusind tak...  jeg synes nemlig ikke der er så meget info om dem... men de er gode æglæggere lidt som isa warren ikke!
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: hvid italienere
« Svar #6 Dato: 28 Juni , 2012, 08:29 »
Jeg har dværg italienere. Utrolig smukke høns   ;D. De er ikke mere flyvende end alle de andre jeg har aktant sammen. Dog har de præsteret at flyve op og sætte sig til at sove på et spær 3 meter højt oppe  <:
De er super gode æglæggere  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: hvid italienere
« Svar #7 Dato: 28 Juni , 2012, 10:32 »
´har de samme adfærd som rød amrikanere
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hvid italienere
« Svar #8 Dato: 28 Juni , 2012, 10:36 »
Italienere blev i høj grad brugt i industrien i gamle dage og de har også været brugt til at lave hybrid/industrihønsene med i starten.

Så jo Italienere er gode æglæggere af hvide æg.

De er nok mere livlige end f.eks Orpington, da de hører til de lette racer. Om de så er mere flyvske/hysteriske kommer nok and på de enkelte stammer og opvækst.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: hvid italienere
« Svar #9 Dato: 28 Juni , 2012, 12:30 »
Jeg har aldrig haft røde americanere, så det ved jeg ikke. Men mine høns kommer når jeg kalder (de ved at så er der guf  *g ) og jeg kan tage dem op hvis de er inde. Halvdelen skrukker og er fantastiske til at passe deres kyllinger. De finder rigtig meget lækkert ved at gå og rode i jorden, og bruger meget tid på at finde krible krable  8)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: hvid italienere
« Svar #10 Dato: 28 Juni , 2012, 13:08 »
tak for de gode svar.. jeg har været ved at sætte net over min hønsegård nr. 2 og der flytter nogle hvide italiener ind...
jeg synes simpelt hen at mine racehøns (sussex,wyandotter og orpington) er meget meget svingede i æglægning... jeg fodre ens hver dag med det samme foder..og de får grønt hver dag som jeg plukker...samt de får hønseguf 1-2 gange i ugen... lidt madrester hvis der er... men er bare så træt af at når jeg skal bage (bager alt brød selv) at der så ikke er nok æg.... så nu skal det være jeg har købt lidt italiener som flytter ind her i aften... (de skal ikke gå sammen med mine race høns)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Lina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: hvid italienere
« Svar #11 Dato: 28 Juni , 2012, 13:16 »
Jeg har æglægningshybrider (eks-burhøns), som burægsproducenten omtalte som hvide italienere. Senere fandt jeg så ud af, at det vist ikke er helt rigtigt, men i hvert fald minder de vist meget om hvide italienere.
Vi har et hegn på 1,8 m hele vejen rundt om hønsegården, fordi jeg læste, at disse høns kunne være flyvske. Det viste sig hurtigt, at det slet ikke var nødvendigt med så højt et hegn, og jeg har aldrig set nogle af mine høns forsøge at flyve eller hoppe højt. Sommetider spreder de vingerne ud, når de løber, hvilket betyder, at de letter en lille smule fra jorden, men det er ikke noget, der kan forveksles med flyvning overhovedet :D

Offline napsigal

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: hvid italienere
« Svar #12 Dato: 28 Juni , 2012, 13:17 »
italiener er da også race høns  :)

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: hvid italienere
« Svar #13 Dato: 28 Juni , 2012, 13:21 »
ha ha undskyld  :)...
jeg har også haft ex bur høns og de hakkede de store kødhøner så dem fandt jeg et rigtig godt hjem til :-) men disse italienere skal have deres egen hønsegård... jeg glæder mig faktisk meget til at se dem... /o
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hvid italienere
« Svar #14 Dato: 28 Juni , 2012, 13:30 »
Jamen mine Itailener går da fredeligt, med mine fede orpington, uden nogen krig, det er da ikke en itaiener ting at være på krigsstien, men en burhønseting pga af langvarrige frustrationer tænker jeg....
Ikke et ondt ord om the Italiens  /o
« Senest Redigeret: 28 Juni , 2012, 20:31 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn