Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er Punky en blanding af?  (Læst 16714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #15 Dato: 31 December , 2011, 15:23 »
Jeg var også tilbøjelig til at sige silke og landhøne - med mere. Men hun er da en meget køn og særpræget lille høne! Jeg vil æde min gamle hat på, at hun har mange naturlige instinkter i behold, og vil blive en god skrukkehøne  :D
Mvh Marianne

Offline Hønsene på Bakken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #16 Dato: 31 December , 2011, 16:12 »
Silke og landhøne - det lyder også som et rigtig godt bud :).

Jeg har også en fornemmelse af at hun vil være en fremragende skrukker og hønemor! Jeg har intet at have det i da jeg helt ny hønseejer og derfor aldrig har haft skrukhøns eller oplevet at få kyllinger. Så det er kun en fornemmelse :). Hun er en dejlig lille harmonisk spirrevip. Og skrap :D.
Tak for hjælpen!


Jeg var også tilbøjelig til at sige silke og landhøne - med mere. Men hun er da en meget køn og særpræget lille høne! Jeg vil æde min gamle hat på, at hun har mange naturlige instinkter i behold, og vil blive en god skrukkehøne  :D
8 dejlige kyllinger - køn endnu ukendt
0.1 Farverolle (Irma)
0.1 Lille blandingshøne (Punky)
0.1 Brahma (Bakker)
0.2 Sussex (Maude - mor til 8 kyllinger, Vera - skruk!)
1.1 Dejlige katte (Misse og Bombom)
0.1 Hængebugsvin (Afrodite)

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #17 Dato: 31 December , 2011, 18:10 »
Hej  ;D

Den kunne godt minde lidt om de black rocks som thorleif linkede til i en anden tråd. Men de har jo ingen top, så det må være en anden slags der er blandet i.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #18 Dato: 31 December , 2011, 18:40 »
Det er en høne.

Nærmere tror jeg ikke jeg er i stand til at komme det.

Men jeg tvivler meget på at der er silke indblandet. Ser absolut ingen tegn på silke.
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #19 Dato: 31 December , 2011, 20:55 »
Skyder på at en islænder har været fobi :D Hvad siger Haldor :-\ ;D
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #20 Dato: 31 December , 2011, 21:17 »
Men jeg tvivler meget på at der er silke indblandet. Ser absolut ingen tegn på silke.

Jeg har haft nogle 'silke-blomst'-blandinger, og det toppen og kammens udseende der får mig til at sige silke. Men jeg ved det jo ikke. Og som Danny siger, er det nok et par generationer siden, pga. fjerenes udseende. Hvormange tæer har den? Er der antydning af fjer på ben/tæer?
Mvh Marianne

Offline Hønsene på Bakken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #21 Dato: 31 December , 2011, 22:04 »
Hun har 4 tæer. Og de mest u-befjerede ben i mands minde :D. Meget spinkle og gullige.
8 dejlige kyllinger - køn endnu ukendt
0.1 Farverolle (Irma)
0.1 Lille blandingshøne (Punky)
0.1 Brahma (Bakker)
0.2 Sussex (Maude - mor til 8 kyllinger, Vera - skruk!)
1.1 Dejlige katte (Misse og Bombom)
0.1 Hængebugsvin (Afrodite)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #22 Dato: 31 December , 2011, 22:05 »
Hun har 4 tæer. Og de mest u-befjerede ben i mands minde :D. Meget spinkle og gullige.

Jamen det kan jo også være gættet med silke er helt i skoven  ;D Men det var jo også kun et gæt...  :D
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #23 Dato: 31 December , 2011, 22:40 »
Grunden til at jeg siger 'ikke-silke' er, at der er ingen tegn på silke i fjerene. Det er fjer som fjer er flest.
Der er ingen befjering på løb.
Kammen kunne til forveksling måske ligne silke, men farven er alt for lys i forhold til hvad jeg tidligere har set. Jeg ville skyde på noget 'dot' i stedet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #24 Dato: 01 Januar , 2012, 15:04 »
Jeg tør slet ikke gætte  :)
Men uanset hvilke racer, der er i hende, synes jeg hun er ualmindelig vellykket, smuk og harmonisk. En pudsig lille størrelse, som kalder smilet frem  :D Jeg synes, hun er dejlig. Tillykke med hende.
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Hønsene på Bakken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #25 Dato: 01 Januar , 2012, 15:22 »
TAK, hvor er du sød :). Og ja - hun er dejlig og løjerlig! Især på våde dage hvor toppen klasker helt sammen og hænger hende ned i øjnene på fedtet-page-hårs-måden :D. Jeg skal ned med lidt ande-fedt-guf til dem nu - så viderebringer jeg komplimenten...

Jeg tør slet ikke gætte  :)
Men uanset hvilke racer, der er i hende, synes jeg hun er ualmindelig vellykket, smuk og harmonisk. En pudsig lille størrelse, som kalder smilet frem  :D Jeg synes, hun er dejlig. Tillykke med hende.
8 dejlige kyllinger - køn endnu ukendt
0.1 Farverolle (Irma)
0.1 Lille blandingshøne (Punky)
0.1 Brahma (Bakker)
0.2 Sussex (Maude - mor til 8 kyllinger, Vera - skruk!)
1.1 Dejlige katte (Misse og Bombom)
0.1 Hængebugsvin (Afrodite)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #26 Dato: 01 Januar , 2012, 15:49 »
Det kan nu godt være en silketing, første gang man blander silkefjer, og alm. fjer, så får man fjer, under alle omstændigheder.
Både top og kam kan sagtens være fra silken, og begge dele er meget stærke gen, så det er med andre ord ikke nemt at slippe af med.

Hvad det så er der er den anden halvdel, er jo ikke muligt at sige, det kunne være en landhøne, men også alverdens andre.

Når man blander silkeblandingen igen, kommer der silkefjer, og derefter ser det ud til at være ret tilfældigt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hønsene på Bakken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #27 Dato: 01 Januar , 2012, 15:54 »
Spændende, Ina! Hvis hun bliver skruk til foråret vil vi gerne have kyllinger, og der vil nogle af æggene jo være hendes - det blir' spændende. Hanen er en farverolle - det kunne godt blive en virkelig spøjs kombination :D.


Det kan nu godt være en silketing, første gang man blander silkefjer, og alm. fjer, så får man fjer, under alle omstændigheder.
Både top og kam kan sagtens være fra silken, og begge dele er meget stærke gen, så det er med andre ord ikke nemt at slippe af med.

Hvad det så er der er den anden halvdel, er jo ikke muligt at sige, det kunne være en landhøne, men også alverdens andre.

Når man blander silkeblandingen igen, kommer der silkefjer, og derefter ser det ud til at være ret tilfældigt.
8 dejlige kyllinger - køn endnu ukendt
0.1 Farverolle (Irma)
0.1 Lille blandingshøne (Punky)
0.1 Brahma (Bakker)
0.2 Sussex (Maude - mor til 8 kyllinger, Vera - skruk!)
1.1 Dejlige katte (Misse og Bombom)
0.1 Hængebugsvin (Afrodite)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #28 Dato: 01 Januar , 2012, 16:37 »
Din høne ligner meget min. Min er fuldstændig ukendt, hun fulgte med en kasse fasankyllinger. Jeg har et par blandede billeder før og efter æglægning sådan cirka, jeg synes hun er helt speciel  *h
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Halldor

  • Bruger
  • Indlæg: 121
Sv: Hvad er Punky en blanding af?
« Svar #29 Dato: 01 Januar , 2012, 17:03 »
Ja, det bliver aldrig sikkert, men mit bud er en islandsk (hane) og Isa eller måske hellere rød amerikaner. Det er på grund af halens form. Kropsformen peger på lidt tungere race end de islandske men den grå farve kan fint stamme fra islandske og blandes med de rødlige fra r. am.
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.