Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Angående "Det store Krydsningsvanvid"  (Læst 11565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Angående "Det store Krydsningsvanvid"
« Svar #15 Dato: 03 August , 2008, 07:22 »
Jo, man mener jo nu, at høns nedstammer fra dinosauerne ! Og at mange af disse havde fjer.

Så måske har vi mini Tyranosaurusser gående i baghaven, det forklarer jo også hønsenes nogengange hårdhændede adfærd  ;) ;D :-*
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Angående "Det store Krydsningsvanvid"
« Svar #16 Dato: 03 August , 2008, 09:52 »
Hold da helt ferie! Den tekst er jo lang!
Citér
Progress on the evolutionary origin and diversification of feather has been hampered by conceptual problems and by the lack of pleiomorphic feather fossils. Recently, both of these limitations have been overcome by the proposal of the developmental theory of the origin of feathers, and the discovery of primitive feather fossils on nonavian theorpod dinosaurs
Sjældent har man læst så mange latiske betegnelser i en engelsk tekst.  :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Angående "Det store Krydsningsvanvid"
« Svar #17 Dato: 03 August , 2008, 10:14 »
Det er denne her fyr jeg talte om



Er sikker på at hvis jeg havde ham der gående i min hønsegård, villejeg blive anklaget for dyremishandling, vanrøgt og alt muliget andet grumt.... Min veninde som er panisk angst for fjerkræ, ville nok nægte at besøge mig  ;)
Køn er han ikke, men som pelsløse katte og hunde på sigt har vundet indpas i mit hjerte, så kunne han sikkert også...  ::)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Angående "Det store Krydsningsvanvid"
« Svar #18 Dato: 03 August , 2008, 12:37 »
Ja, den er godt nok grim den der hane i pyjamas. Men den er da lidt praktisk... Af med knoppen, ud med indmaden og så bare på grillen :D Ingen opvarmning af vand, ingen lugt af våd hund, ingen fjer der bliver ved med at hænge fast på de våde hænder og evt. ingen opvarmning af voks. He he.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Angående "Det store Krydsningsvanvid"
« Svar #19 Dato: 03 August , 2008, 13:34 »
 ;D ;D

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Angående "Det store Krydsningsvanvid"
« Svar #20 Dato: 04 August , 2008, 09:39 »
Grunden til, at nøgenhalsede høns ikke tiltaler mig, er at det ligger lidt henad samme kategori. Det er ikke flot, og det skulle undre mig om de stakkels vanskabninger ikke fryser mere end normalt.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.