Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvad koster høns  (Læst 14914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hvad koster høns
« Svar #15 Dato: 18 April , 2011, 10:20 »
Jeg synes, prisen er OK.
Hvis det er dyr fra sidste år, ligger der meget sortering forinden på nuværende tidspunkt. Dem med fem eller syv takker eksisterer ikke længere. De er slagtet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: hvad koster høns
« Svar #16 Dato: 18 April , 2011, 10:21 »
jeg synes det er en fin pris for rene racehøns - endda i udstillingskvalitet. Så kan du altid vælge, om du vil avle, udstille eller bare hente æg og glædes over klukkelyde i haven. Det er da så super!

Jeg har ikke selv afgjort om jeg vil avle (til andet end spisekammer), udstille eller andet, og vi har en ret blandet flok p.t. Jeg synes det er SKØNT at se på de forskellige høns, der hygger sig i haven, men min mand er mere til orden og rene linier, så den går ikke i længden. Kun 1 race sammen - så skal jeg have flere racer fremover, skal de afgrænses fra hinanden  ::)

Hvis man "støtter" de rene racer, er der også større sandsynlighed for at de består, og det synes jeg er et ret godt formål. Jeg har godt nok selv lavet blandingskyllinger i år, men det er primært til eget spisekammer.

Tillykke med de små basser, jeg har et svagt hjerte for dværgkochin - dog mest den krøllede variant.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: hvad koster høns
« Svar #17 Dato: 18 April , 2011, 10:24 »
......
« Senest Redigeret: 18 April , 2011, 14:16 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: hvad koster høns
« Svar #18 Dato: 18 April , 2011, 10:47 »
Undskyld hvis jeg fik trådt dig over tæerne Bettina. Jeg synes bare at skønhed har en pris, og høns er generelt ikke dyre at anskaffe sig. Og hvis man har forelsket sig i en race, så må man også være indstillet på at betale det den koster. Det er trods alt voksne høns i æglægning og ydermere udstillingskvalitet. Jeg prøver altid at købe og avle på det bedste der findes. Jeg ville ikke betænke mig på at betale 150 kr for et rigtig godt dyr. Hvis man vil have dem billigere kan man jo altid købe sig en god stak kyllinger hos en seriøs avler, og selv stå for sorteringen senere. Og overskuddet smager jo godt. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: hvad koster høns
« Svar #19 Dato: 18 April , 2011, 11:00 »
Jeg synes generelt at høns er for billige - sammenlignet med andre husdyr. En undulat hos en dyrehandel koster i dag ca. 300 kr. og en hund uden papirer, gadekryds, snildt 3-4000 kr. i Den Blå Avis.

Jeg ville ikke tøve med at give 150 kr. pr. stk., selv om du måske kan finde dem billigere andetsteds. Som det nævnes i tråden, så poster man som hønseejer trods alt mange penge i alt fra foder til varmelamper, medicin, redekasser osv. osv.

Tillykke med putterne, hvis du vælger at købe dem ;) :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: hvad koster høns
« Svar #20 Dato: 18 April , 2011, 13:52 »
Hmm, jeg syntes det er underligt at 150,00 kr for en "høne/hane" er for meget.

Et lille regnstykke!

Jeg har en raceren Brahma høne med fodring hun er klækket 01052010, hun har på nuværende tidspunkt en vægt der viser 4,1 kg. er æglæggende og koster 150,00 kr.

Èn kanarie fugl hun i samme standard som førnævnte høne koster ca. 500,00 kr. "eller derover", alt efter farve, og hun vejer måske ca. 50 gram. ??? ??? ??? ??? ???

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: hvad koster høns
« Svar #21 Dato: 18 April , 2011, 14:16 »
Vil undgå at blive misforstået så sletter mine indlæg, samt for ikke at starte en debat som jeg slet ikke er ude på.... Er trods alt enig i at høns er for billige.
« Senest Redigeret: 18 April , 2011, 14:20 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: hvad koster høns
« Svar #22 Dato: 18 April , 2011, 17:28 »
Hmm, jeg syntes det er underligt at 150,00 kr for en "høne/hane" er for meget.

Et lille regnstykke!

Jeg har en raceren Brahma høne med fodring hun er klækket 01052010, hun har på nuværende tidspunkt en vægt der viser 4,1 kg. er æglæggende og koster 150,00 kr.

Èn kanarie fugl hun i samme standard som førnævnte høne koster ca. 500,00 kr. "eller derover", alt efter farve, og hun vejer måske ca. 50 gram. ??? ??? ??? ??? ???

Ja, og der går fandemig mange kanarieæg til en omelet........
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: hvad koster høns
« Svar #23 Dato: 18 April , 2011, 18:13 »
Er helt enig i at det er billig. Synes også generelt vi er for billige med de gode høns.

Jeg har jo selv importeret Maran og Dorking æg.

For 1.100 kr. Maran æg, blev det til 5 styk levende kyllinger. Dorking æg, fra England, har jeg fået 4 gange. Resultatet blev 4 brugbare, til et pris af 1.500 kr.

Når det er god kvalitet, skal det også koste derefter.

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hvad koster høns
« Svar #24 Dato: 18 April , 2011, 20:03 »
@ Bettina

Hvorfor slette dine indlæg ?, du har da ret til at have din mening og desuden er forummet vel også beregnet til debat !

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: hvad koster høns
« Svar #25 Dato: 18 April , 2011, 21:03 »
Prisen er jo styret af udbud og efterspørgsel. Og så længe folk synes det er super hyggeligt at lave kyllinger, så holdes prisen jo nede :)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: hvad koster høns
« Svar #26 Dato: 18 April , 2011, 21:22 »
Jeg kan ikke få det formuleret så det forstås som jeg mener det, så derfor.
 
Jeg vil kun have det bedste selv og er fuldstændig lige glad med hvad det koster, giver gladeligt 10-15 kr for rugeæg og 45 for daggamle, bare jeg ved det er dyr der er iorden.  :-\
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: hvad koster høns
« Svar #27 Dato: 18 April , 2011, 21:23 »
tusind tak for alle jeres svar :) det kan jo være svært at vide, om prisen er reel, når man, som jeg, er helt uden viden på alle hønseområder. Jeg vil selv gerne give 150 pr. stk og det er dværg Kochin jeg er interesseret i. Om jeg vil avle  ;) må tiden jo vise. Måske bliver jeg helt bidt af en gal høne  :D :D. Min hønsegård er næsten færdig... kan næsten ikke vente til onsdag  ::)

Ja, du kan godt glæde dig. Det er bare såå hyggeligt med høns.

Held og lykke med dem. Lad os endelig høre hvordan det går fremover. Der skal nok dukke nye spørgsmål op når de er ankommet.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hvad koster høns
« Svar #28 Dato: 18 April , 2011, 21:47 »
Lige en ting mere, høns hos seriøse avlere som indtil videre,, på nuværende tid, har overlevet indtil flere sorteringer er bestemt ikke dårlige høns.

Mange gange kan man nu være heldig at få gode dyr, som avlerne har taget æg fra og lavet kyllinger.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hvad koster høns
« Svar #29 Dato: 18 April , 2011, 21:50 »
Prisen er jo styret af udbud og efterspørgsel. Og så længe folk synes det er super hyggeligt at lave kyllinger, så holdes prisen jo nede :)

Jamen det er da hyggeligt at lave kyllinger, desværre synes foderstoffirmaerne og Seas ikke det samme og kræver stadig højere priser på foder og strøm. Selvom der er meget udbud og efterspørgsel på disse to ting.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub