Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: redekasser  (Læst 3010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tobiasj/nye

  • Gæst
redekasser
« Dato: 01 Juli , 2008, 21:47 »
hej alle der er ingen der har redekasser til høns da vi er igang med at bygge et hønsehus ca. ti stk. håber nogen har.
helst i nordjylland.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: redekasser
« Svar #1 Dato: 01 Juli , 2008, 22:30 »
Hej Tobias.
Når I alligevel er igang med at bygge hus. kan i nemt selv lave nogle redekasser. Se dig om i galleriet, der er sikert billeder. der kangive idder til at lave nogle: Der er f.eks. 1 billede i mit.  :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: redekasser
« Svar #2 Dato: 02 Juli , 2008, 00:08 »
Det var godt nok mange redekasser, hvor mange høns regner i med at skal have?
1 redekasse rækker til omkring 4 høns, så 10 redekasser er til omkring 40 høns.
Jeg vil selvfølgelig heller ikke nøjes med en redekasse til 4 høns, men 2 kasser til 5 er meget fint, og 3 rækker nemt til 10 høns.
Så kan det være en fordel at have en eller to løse redekasser til skrukker, som man kan sætte ved gulvet, hvor der er lidt mørkt.
Hvis de står der konstant, vil de ofte blive brugt til at lægge æg i, så mine kommer kun ind, når jeg har en der skrukker, og det har fungeret indtil nu, der er ikke nogen af dem der har protesteret i at blive flyttet, sålænge æggene (de kunstige) bare er fulgt med, og når hun så har lagt der yderligere et døgn, får hun de rigtige æg til at ruge på.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.