Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blåguldrandende Wyandot  (Læst 5064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Blåguldrandende Wyandot
« Dato: 30 Juni , 2008, 23:47 »
Hej er helt ny herinde og i hønseverden i det hele taget.

Har lige erhvervet mig 4 fine Brahma kyllinger.
Men min exkæreste havde blå wyandotter, og dem ville jeg egentlig gerne have haft et par høns af, men så så jeg et billede af en blåguldrandet...... kææææææææææææft den er flot.

Nogen der har/kender nogen der har/ ved hvor man kan skaffe nogle af dem?
Jeg må bare eje sådan nogle på et tidspunkt. og helst i stor race da de jo skal gå med Brahmaerne, som i øvrigt er 0.2 agerhønefarvede og 1.1 blå bare så fine  og søde er de :-)

Knus fra
Wanda
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #1 Dato: 01 Juli , 2008, 00:40 »
Ja de blå guldrandede wyandotter har jeg også luret lidt på. De er meget flotte men sikkert heller ikke nemme at avle.
Jeg har set dem til en vaccinationsdag men kun et par stykker og aner derfor slet ikke om de bruges til avl. Prøv at spørge  i wyandotteklubben. Vaccinationsdagen var i roskilde kredsen og dem med wyandotterne boede tæt på Borup. Men der må også findes andre som har dem.
Mine blå randede Barneveldere ligner også-barnevelderen har bare ikke guldrand. Se www.123hjemmeside.dk/barnevelder           
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #2 Dato: 01 Juli , 2008, 22:35 »
Hej!

Ja, de er kanon flotte...
Der er en her der har dem og ellers kan du tage til nogen udstillinger. Blandt andet landsudstillingen i Herning plejer de at være repræsenteret.
Jeg kender ikke manden og ved ikke om han har noget til salg men det var da en mulighed.
http://home19.inet.tele.dk/vof/pr02.htm

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2008, 00:21 »
For hulan da-mit indlæg var ellers ikke tomt da jeg sendte det.
Jo jeg synes også de er enormt flotte og har set dem hos en avler ved Borup på sjælland men som Danny allerede har fundet en opdrætter kan du jo prøve. Blot tror jeg ikke de er nemme at avle videre på-altså at få flotte og gode men det er heller ikke sikkert at du har tænkt det.
De blå randede Barneveldere ligner lidt-blot uden "guldet"
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2008, 08:13 »
Hej Danny og Mimi

Tak for jeres hjælp.
Deet eneste jeg kunne finde på VOF var guldblårandede... dem må jeg lige google lidt på  ;)
Jeg har ikke planer om udstilling foreløbig, skal bare have lidt hygge høns og så har min datter på 4 år en ide om at hun skal tjene en formue på at sælge æg til morfar og mormor  8)

Knus
Wanda
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2008, 08:56 »
Ja de små poder er snu, mit barnebarn på 7 har en and hos mig, ja vi siger det er hendes and, nu ser hun også det som en god indtjenste, den lægger jo på æg, og så kommer der ællinger hun kan sælge, ja som mormor jo selvfølelig skal sørge for, og det gør jeg jo gerne  <.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2008, 09:39 »
Hej Danny og Mimi

Tak for jeres hjælp.
Deet eneste jeg kunne finde på VOF var guldblårandede... dem må jeg lige google lidt på 
Knus
Wanda

Det er de samme bare lidt omskrevet.

Det skal jo nok lige nævnes at du ikke "kun" får Blåguldrandede kyllinger ud af Blåguldrandede haner og høner.

Afkommet vil blive 50% guldrandet 25% blåguldrandet og 25% hvidguldrandet, dette for lige at fortælle at der er et stort "spild" af kyllinger, hvis du vil fastholde farven.
« Senest Redigeret: 03 Juli , 2008, 10:01 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Blåguldrandende Wyandot
« Svar #7 Dato: 03 Juli , 2008, 13:24 »
Lars: jeg har ikke de vilde planer om avl, vil bare have noget pænt at kigge på ;) Og så har jeg før "boet sammen med" Wyandotter og de er så dejlig rolige.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.