Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Såå skete det endelig....  (Læst 2321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Cirkeline Kyndesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
  • begynder kylling...
Såå skete det endelig....
« Dato: 30 Juni , 2008, 20:00 »
Haps er vist blevet skruk. Hun har i hvertfald ligget på reden hele dagen og gik tilbage efter middagen. (hun hedder haps fordi det var hende vores ene gravhund lige hapsede i gumpen  ;)) Jeg havde det lidt på fornemmelsen så jeg har hele dagen gået og lavet klar i (barsels/)skruk kassen. Ihh jeg kan næsten ikke vente....Det kan jo ikke blive bedre end kyllinger af egen avl.  ;D

Nåå tak for at i lagde øjne til. Hav en forsat god dag.

 Cirkeline
 
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Såå skete det endelig....
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2008, 20:18 »
Tak i lige måde, og sådan en dejlig begivenhed lægger man altid øjne til, held og lykke med din skruk.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Såå skete det endelig....
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2008, 21:48 »
Spændende, spændende  :) Nedtællingen er i gang, kan jeg næsten regne ud  ;)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Såå skete det endelig....
« Svar #3 Dato: 30 Juni , 2008, 22:44 »
Jamen det kunne da være dejligt for dig. Men hvis du har planer om at flytte hende så lad hende lige ligge i de vante omgivelser nogen dage eller en uge. Ihvertfald til hun er helt sikker på at det er det hun vil  ;)
Nogen gange går det meget nemt at flytte skrukhøns men andre gange bliver hønen noget forvirret og det kan derfor være en god idé at vente til hun ligger "fast".

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Såå skete det endelig....
« Svar #4 Dato: 30 Juni , 2008, 23:09 »
Ja det er jo spændende, når der er en der lægger sig skruk, og man kan få ruget nogle kyllinger ud på naturmetoden.
Det er afgjort det sjoveste, selvom det er ok med rugemaskine, men det er nu engang sjovere at se hønen som kyllingefører ude i haven, og evt. kokken der vimser omkring og hjælper med at passe på.

Jeg troede lige, at en af mine blomsterhøns var ved at lægge sig idag, den lå på reden i flere timer, og knurrede bare, når jeg strøg hende på fjerene, men så her til aften var hun ude i gården igen, og i kassen var der et æg, og det var godt nok det mindste æg jeg har set, fra høns der lægger æg i normal størrelse, det var ikke meget større end et dueæg, underligt at det skulle tage så lang tid at lægge så lille et æg, *ggg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.