Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bar plet i numsen på en kylling?  (Læst 3781 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fru Blume

  • Gæst
Bar plet i numsen på en kylling?
« Dato: 25 Juni , 2008, 09:20 »
Hej

En af mine kyllinger på 5 uger har en bar plet i numsen hvor man kan se dens lyse hud.
Det er en dværg Wyandot kylling. Har 4 ialt af dem, og det er kun den her der ser sådan ud.
Den trives lige så fint som de andre ellers ser det ud til. Den er ikke beskidt bag i eller noget.

Nogen bud ??? ???

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Bar plet i numsen på en kylling?
« Svar #1 Dato: 25 Juni , 2008, 10:43 »
Hej fru Blume

Jeg har lagt et billede af min ene wyandot/mille fleurs kylling i mit galleri. Den er også "bar" i numsen. Lige da jeg tog billedet så det ud til at der sad lidt skidt bagi, men det er væk nu, jeg har lige været dernede igen. Den opfører sig helt som de andre, så jeg har ikke hæftet mig ved dette før nu.

Ser din kylling også sådan ud???
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Fru Blume

  • Gæst
Sv: Bar plet i numsen på en kylling?
« Svar #2 Dato: 25 Juni , 2008, 19:42 »
Tak Dorte

Det er præcis sådan min ser ud også.
Og som sagt er den ganske frisk og helt på niveau med de andre.
Havde faktisk overvejet om den var høne og de andre 3 bliver haner.

Nogen sagde engang noget med de pletter som Dværg Wyandotterne har på deres hoved som små kunne fortælle om de var hun eller hankøn. Denne her med den bare numse har en lille plet mens de 3 andre har noget større pletter.
Der er faktisk også andre forskelligheder. Den bare er mindre og har også meget mindre fjer på "vingerne" end de øvrige.

Lige lidt observationer herfra

Trine

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Bar plet i numsen på en kylling?
« Svar #3 Dato: 25 Juni , 2008, 20:38 »
Hej igen

Jeg har 23 kyllinger iår, så jeg har ikke set tæt på dem alle hele tiden. Mine er også blandingskyller, så de falder noget forskelligt ud.

Min hane Henning er ½ wyandot og ½ mille fleurs, hønerne er rene mille fleurs eller samme blanding som hanen. Jeg har også reene wyandot høner, men jeg tror den gamle hane Hansen vogter så godt på dem at Henning ikke kommer til.

Derudover har jeg jo min Høsan som er mille fleurs og guldfasan. Der er billeder af den i mit galleri.

Nogle af mine nye kyller har mere kam end de andre, jeg tror de er haner, men ved det ikke endnu. Jeg skal kun beholde to-tre høner iår, resten må i fryseren, så kønnet er ikke så vigtigt for mig.
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter