Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bliver de gode venner  (Læst 4056 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gitte Klavsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • 1.13 dværvhøns af ukendt race
Bliver de gode venner
« Dato: 13 Juni , 2008, 11:50 »
I foråret fik jeg 6 Orpingtoner, 5 høns og en hane. Den ene høne har jeg valgt at gøre det af med, da hun var meget slem til at plukke fjer af de andre. Alle havde den unåde, så de fik briller på, og nu er det slut med at plukke. Jeg har så fået to ISA Warren i går, men mine Orpingtoner er overhovedet ikke søde ved dem. De to nye går meget stille rund, og det ligner, at de gerne vil være venner. Oringtonerne jagter dem, de må ikke spise eller drikke vand, mit spørgsål til jer er: Bliver de gode venner, eller hvad skal jeg gøre, det er så synt for de to nye.  <+ HJÆLP

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2008, 13:04 »
De bliver temmelig sikkert gode venner, men det kan godt tage nogle dage, hvor det langsomt bliver bedre og bedre, dag for dag.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Gitte Klavsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • 1.13 dværvhøns af ukendt race
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2008, 13:31 »
Tak, nu vil jeg prøve at se hvordan det går i weekenden.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2008, 14:23 »
Om 14 dage er det nok Isa Warren, der styrer hele butikken. De er noget mere bidske end Orpington. Det er det der hedder hakkeorden og det kan vi mennesker dårligt blande os i. ;D ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2008, 16:36 »
Kære Gitte,
For nogle uger siden mistede jeg en høne (naboens hund bed den ihjel), og erstattede den med to andre. I begyndelsen var de andre meget efter de to nye. Det tog ca 14 dage, hvor det langsomt blev bedre og bedre, og nu er der ikke noget at bemærke, de hygger sig i én stor gruppe (6 høner og en hane).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Gitte Klavsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • 1.13 dværvhøns af ukendt race
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #5 Dato: 18 Juni , 2008, 09:06 »
Nu har jeg haft de to nye ISA Warren i godt en uge, men mine Orpingtoner er overhovedet ikke venlige :(. De to nye har sovet i den kasse de kom hjem i, og bliver jagtet hele tiden, ( Jeg kan dog se at jagten er blevet mindre). Jeg har heldigvis en stor gren, hvor IW kan komme op til vejrs, og sidde i fred. Og der sidder de så i lang tid. I aftes havde mine Orpingtoner overtaget kassen, til natten, jeg tog så IW og fik dem ind i hønsehuset, og lukkede for dem. Så i nat er det Orpingtonerne der har sovet ude  <H ( de har lidt godt af det, så kan de lære det  ;D ) Jeg syntes det er lidt hårdt at se på, sådan som de ordner deres hakkeorden, for IW virker virkelige så stille og godmodige.
Måske er det bare mig der er for pylleret, men det er også mit første hønsehold  <S  Men af Mariannes besked kan jeg se, jeg bare skal have tålmidighed, puha 14 dage virker pludselig som meget lang tid.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #6 Dato: 18 Juni , 2008, 18:34 »
Ja, det er vildt hårdt mens det står på, jeg havde sådan en knugen i maven og vidste ikke rigtig om jeg skulle have hentet de to nye, på den anden side, kunne jeg heller ikke sende dem tilbage, for så ville de måske blive hakket der, men nu er alting godt  <P
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Gitte Klavsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • 1.13 dværvhøns af ukendt race
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #7 Dato: 30 Juni , 2008, 10:53 »
Som nybegynder, har jeg været meget glad for ovenstående råd og svar, TAK. Det har hjulpet til, jeg fik is i maven, ellers havde jeg nok gjort et eller andet.  <A
Der er nu gået lidt over 14 dage, og IW er kommet ind i varmen! Dog er den ene lidt tilbageholdende, men jeg tror det kommer.Jeg har ovenikøbet også hentet tre æg.  <Y
De går sammen i gården, og spiser som oftes side om side, kun når jeg giver dem grønt eller andet lækkert, må IW vente til de får lov. De går også sammen ind i huset til natten.  ;D
Nu venter jeg på alle pigerne lægger æg, og håber så, der kan komme kyllinger ud af det. <L
Så jo, tålmodighed gavner, men det har været hårdt at se på.

Mange hilsner fra Gitte  <E


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bliver de gode venner
« Svar #8 Dato: 30 Juni , 2008, 11:33 »
Hvor er det godt at høre, Gitte, men ja, det altså hårdt at se på. Jeg har lige fået to nye i min hønsegård igen, denne gang synes jeg det gik bedre, nok fordi hanen er blevet ældre og var en uvurderlig hjælp mht. integrationen af de nye. allerede første dag (jeg satte dem ind om aftenen da de andre sad på pinden) var de med ude "på tur" i haven. Hanen havde lidt svært ved at styre hele flokken og spænede frem og tilbage mellem sine to grupper af høns. og de første to aftener var der nogen tøven fra de to nye mht. at gå til ro, sikkert fordi de gamle ikke var særlig imødekommende, men allerede nu, efter ikke engang en uge går det rigtig fint, de er selvfølgelig stadig lidt "dem" og "os", men som sagt er hanen en  stor hjælp.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk