Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sort + sort gi'r ?????  (Læst 4881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sort + sort gi'r ?????
« Dato: 19 Maj , 2008, 20:37 »
Nu har jeg igen fået en "solokylling"  <G Jeg lod en skruk ligge på et par æg, nærmest fordi jeg ikke lige kunne tage mig sammen til at "afskrukke" hende og da jeg så opdagede, at det ene æg var befrugtet, så fik hun altså lov til at gøre arbejdet færdigt  :) Her i morges blev jeg så mødt af den sødeste, sødeste lille kochinkylling. Jeg havde jo sådan set regnet med, at den ville være sort ligesom sin "mor" og "far", men sør'me om den ikke er nærmest legbar (tror jeg nok det hedder)  :o Lys brun med en bred mørk stribe nedad ryggen. Kan det mon være en kønsvisende kylling???
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #1 Dato: 19 Maj , 2008, 22:48 »
Hej din beskrivelse minder mig om mine landhønsekyllinger. Du kan tage et kig i mit galleri og se om det er farven på din "dunbold", så tror jeg den bliver en farve der minder om landhønsene og ikke legbar. Jeg kan ikke huske hvad farven kaldes ved kochin.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2008, 09:44 »
Dine sorte forælder dyr, må begge indeholde et vildtfarvet gen :). det bliver spændende at se hvordan den udvikler sig farvemæssigt

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2008, 11:11 »
Jeg kan ikke huske hvad farven kaldes ved kochin.

Det kunne tyde på at der har været en Agerhønefarvet Kochin far/mor ind over den linie kyllingen stammer fra.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #4 Dato: 20 Maj , 2008, 13:56 »
Det er lidt spændende ik'?  :D Lige nu venter jeg på at få mit nye kamera hjem, som jeg har bestilt. Så snart det er i hus, lægger jeg et par fotos ind af "vidunderet". Nu håber jeg jo så, at det er en hønekylling ellers har jeg godt nok et problem  :(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2008, 21:44 »
Så....nu har jeg fået kameraet, har fundet sådan nogenlunde ud af, hvordan skidtet virker og har endelig, endelig fundet ud af at tømme det  :)

Her er så et par billeder af "Lille Ting" - jeg syn's jo, at hun er ganske bedårende - for det er en høne, blev der sagt .........  <+

Kan jeg få et bud på, hvilken farve kyllingen har?
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2008, 23:07 »
Hold da op hvor er den flot, "rødhåret" og rød på ryggen. Det bliver altså spændende at se hvad det udvikler sig til.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #7 Dato: 29 Maj , 2008, 22:47 »
Hvor er hun bare sød!!!
 <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #8 Dato: 03 Juli , 2008, 14:05 »
Så er der lige et par nye fotos af "Lille-Ting", min søde lille hønekylling  <. Hun er vel vildtfarvet ik'??

Og så vil jeg da også lige dele min nye engelske rose "Abraham Darby" med jer  :)


Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Sort + sort gi'r ?????
« Svar #9 Dato: 03 Juli , 2008, 14:45 »
Flot rose :) og sød hønnike, jeg vil mene den er tværstribet/gøgespættet? ikke vildtfarvet, ser også ud til den er sølvhalset.. Den er lidt af hver, men utrolig fin :)