Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: verdens grimmeste høns  (Læst 11546 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: verdens grimmeste høns
« Svar #15 Dato: 22 Maj , 2008, 10:00 »
Jeg forstår ikke helt, hvorfor man holder hybrider som hobbyhøns/havehøns.

Som hobby er det jo ofte fordi man gerne vil have noget smukt at kikke på, og det må man da sige, at en hybrid som er pletvis skaldet absolut ikke er.

Der findes jo op til flere gamle landracer, som er fortrinlige æglæggere, dog ikke helt så mange som hybriderne, men disse racer er udviklet i gennem mange år til at kunne klare sig, og mange af dem er meget smukke at se på, så hvorfor ikke vælge sådanne istedet?

Kan selvfølgelig godt se, at hvis det er fordi man sælger æg ved døren, så er hybriderne sikkert gode, men det er nok ikke salg af æg, man bliver rig på.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline martin roed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: verdens grimmeste høns
« Svar #16 Dato: 22 Maj , 2008, 13:43 »
Jeg tror at de såkaldte hybrider opfylder mange hønseejeres behov: De er let tilgængelige, billige, enormt gode æglæggere, omgængelige og slet ikke et dårlig slagtedyr som mange tror.

Jeg er helt, helt enig i at dyrene ikke er de kønneste høns, men jeg tror bare at for mange høneejere, er der også andre faktorer der spiller ind.

Bare mit besyv.
 

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: verdens grimmeste høns
« Svar #17 Dato: 22 Maj , 2008, 21:59 »
Mange hybridhøns kalder jeg turbo høns, de lægger en hel masse æg, og så er de forresten færdig, hvorimod race høns er smukke og kan levere æg måske ikke så mange men det gør det så meget, de holder længere.  ;D
« Senest Redigeret: 22 Maj , 2008, 22:26 Fra Berit Elgaard »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte